Το άγχος προκύπτει φυσικά από καιρό σε καιρό από φυσιολογικά γεγονότα, τόσο στη δουλειά όσο και στο σπίτι, αλλά δεν είναι πάντα αρνητικό. Ένα χαμηλό επίπεδο άγχους μπορεί να είναι υγιές. Μερικές φορές αυτή η μικρή πίεση μπορεί να αυξήσει τη δέσμευση, την απόδοση και την παραγωγικότητα. Ωστόσο, παρατεταμένα υψηλά επίπεδα άγχους θα αρχίσουν να επηρεάζουν τη σωματική, ψυχική και συναισθηματική υγεία του εργαζομένου.
Σύμφωνα με το Αμερικανικό Ινστιτούτο Στρες, το άγχος στο χώρο εργασίας είναι η κύρια αιτία άγχους στους ενήλικες. Επιπλέον, τα τελευταία είκοσι χρόνια, έχει κλιμακωθεί και συνεχίζει να το κάνει.
Σημάδια εργασιακού στρες
Τα μέλη του προσωπικού σας δεν αποδίδουν; Υποφέρει η παραγωγικότητα; Φτάνουν συχνά αργά στη δουλειά ή αρρωσταίνουν συχνά; Έχετε παρατηρήσει, ότι οι εργαζόμενοι φαίνονται ευερέθιστοι και πιο επιρρεπείς στο να διαφωνούν μεταξύ τους; Εάν απαντήσατε ναι, τότε βλέπετε σημάδια άγχους των εργαζομένων στον χώρο εργασίας σας.
Επίσης συνήθως, οι εργαζόμενοι που έχουν υψηλό στρες, τείνουν να μην τρώνε, να μην ασκούνται ή να μην κοιμούνται καλά. Είναι επίσης πιο επιρρεπείς σε προβλήματα υγείας και τραυματισμούς στη δουλειά, που προκαλούνται από απόσπαση της προσοχής.
Οι κύριες αιτίες του εργασιακού στρες, αναλυόμενες κατά ποσοστό, είναι:
- Βαρύς φόρτος εργασίας: 46%
- Εργασιακές σχέσεις: 28%
- Εξισορρόπηση προσωπικής/επαγγελματικής ζωής: 20%
- Κακή ασφάλεια εργασίας: 6%
Ο φόρτος εργασίας
Όταν οι εργαζόμενοι επιβαρύνονται υπερβολικά στη δουλειά, ξεκινά ένας φαύλος κύκλος. Επειδή έχουν πάρα πολλά να χειριστούν μόνοι τους, αρχίζουν να υστερούν, να χάνουν προθεσμίες και να δυσκολεύονται να ξεκινήσουν νέα έργα. Αυτό προκαλεί περαιτέρω άγχος, αδυναμία συγκέντρωσης και έλλειψη δέσμευσης. Βεβαιωθείτε, ότι δεν επιβαρύνετε τους υπαλλήλους σας υπερβολικά. Εάν βλέπετε ότι δυσκολεύονται με τον φόρτο εργασίας τους, ίσως είναι καλή ιδέα να αξιολογήσετε το προσωπικό σας και να εξετάσετε το ενδεχόμενο να προσφέρετε πρόσθετη βοήθεια.
Οι οικονομικές απολαβές
Η οικονομική ευημερία είναι ζωτικής σημασίας για τους υπαλλήλους σας, επειδή όταν αγχώνονται για τα χρήματα στη δουλειά, μπορεί να κοστίσει στην εταιρεία σας. Έως και το 59% των εργαζομένων σύμφωνα με έρευνα παραδέχτηκε, ότι οι οικονομικές ανησυχίες τους προκαλούν περισσότερο άγχος από οποιοδήποτε άλλο θέμα.
Ο ρόλος του εργοδότη
Ο χειρισμός των στρεσογόνων παραγόντων των εργαζομένων θα πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα. Αν δεν το κάνετε αυτό, μπορεί να είναι επικίνδυνο για την υγεία του εργατικού δυναμικού και μπορεί να επηρεάσει την αποτελεσματικότητα και την παραγωγικότητα μιας επιχείρησης.
Εάν δεν αντιμετωπιστούν, αυτά τα είδη ζητημάτων στο χώρο εργασίας μπορούν γρήγορα να οδηγήσουν σε πολλά προβλήματα, ακόμα και ψυχικής υγείας.
Ένα από τα κύρια είναι, ότι η κούραση και η δυσκολία συγκέντρωσης, μπορούν εύκολα να οδηγήσουν σε εργατικά ατυχήματα. Η έλλειψη συνέπειας και η αναβλητικότητα από την άλλη, μπορεί να προκαλέσει δυσαρέσκεια μεταξύ των άλλων εργαζομένων, που εμφανίζονται στην ώρα τους και των οποίων η απόδοση επηρεάζεται αρνητικά από τους αγχωμένους υπαλλήλους.
Τρόποι πρόληψης του εργασιακού στρες
- Γνωρίστε τους υπαλλήλους σας
- Καθιερώστε σαφές εταιρικό ήθος
- Ενισχύστε το ηθικό της ομάδας
- Παρέχετε ανταμοιβές και κίνητρα στους εργαζόμενους
- Εξασφαλίστε επαρκείς απολαβές και οικονομική ασφάλεια
- Συζητήστε τα θέματα/προβλήματα με τους εργαζόμενους
- Ακούστε τι έχουν να πουν
- Ελέγξτε τις περιγραφές θέσεων εργασίας και βεβαιωθείτε, ότι δεν περιμένετε πάρα πολλά
- Παρέχετε επαρκή εκπαίδευση
- Αντιμετωπίστε άμεσα τα υποκείμενα ζητήματα, που τους προκαλούν άγχος
- Προσφέρετε τους συμβουλευτική για το άγχος αν χρειαστεί
Εάν μάθετε να αναγνωρίζετε τα σημάδια άγχους των εργαζομένων σας, μπορείτε να λάβετε μέτρα για να βελτιώσετε την κατάσταση. Είναι σημαντικό να αντιμετωπίζετε άμεσα αυτά τα ζητήματα και να κατανοείτε από πού προέρχονται, για την ευημερία των εργαζόμενων και κατ’επέκταση και της επιχείρησης σας.
Πηγή: trueconnectloan.com