Αν και το YouTube συνδέεται συχνότερα με οπτικό περιεχόμενο, βίντεο που επικεντρώνονται στον ήχο, έχουν απήχηση σε εκατομμύρια χρήστες. Τα “ASMR” είναι μια τεράστια και αυξανόμενη τάση. Στην πραγματικότητα, υπάρχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον αναζήτησης στο YouTube για “ASMR” παρά για “καραμέλα” ή “σοκολάτα”.
Τι είναι το ASMR;
Είναι η ανταπόκριση του ανθρώπινου εγκεφάλου σε συγκεκριμένους ήχους. Είναι δηλαδή το φαινόμενο, κατά το οποίο τα άτομα βιώνουν ένα μυρμήγκιασμα, μια αίσθηση στατικού ηλεκτρισμού στο κεφάλι, στο πίσω μέρος του λαιμού και μερικές φορές σε άλλες περιοχές, ως απόκριση σε συγκεκριμένα ακουστικά και οπτικά ερεθίσματα. Ο όρος επινοήθηκε το 2010 και σημαίνει: autonomous sensory meridian response (Αυτόνομη Αισθητηριακή Απόκριση Μεσημβρινού) και αφορά την επίδραση, που έχουν κάποια οπτικοακουστικά ερεθίσματα στις εγκεφαλικές διαδικασίες χαλάρωσης.
«Μασάζ εγκεφάλου»
Πυροδοτείται από ήρεμες, χαλαρωτικές εικόνες και ήχους όπως π.χ ψίθυρους ή τριξίματα και είναι γνωστό ως «μασάζ εγκεφάλου». «Βασικά, αισθάνεσαι την ανατριχίλα,που νιώθεις όταν κάποιος παίζει με τα μαλλιά σου ή χαϊδεύει την πλάτη σου με τα δάχτυλά του», λέει η Heather Feather, μια δημοφιλής “ASMRtist” με σχεδόν 400.000 συνδρομητές στο YouTube. Στην πραγματικότητα, αυτή τη στιγμή υπάρχουν περίπου 5,2 εκατομμύρια βίντεο ASMR στο YouTube και ενδιαφέρον από όλες τις γωνιές του πλανήτη. Οι αναζητήσεις αυξήθηκαν πάνω από 200% σε ετήσια βάση το 2015 και από τότε αυξάνονται συνεχώς. Από μόνο του, ένα κορυφαίο βίντεο ASMR μπορεί να συγκεντρώσει πάνω από 16 εκατομμύρια προβολές.
Πάνω από τις μισές αναζητήσεις γίνονται σε κινητά, καθώς οι άνθρωποι αναζητούν αυτό το περιεχόμενο σε στιγμές που θέλουν να χαλαρώσουν. Πράγματι, οι αναζητήσεις στο Google τείνουν να κορυφώνονται γύρω στις 10:30 μ.μ., ανεξάρτητα από τη ζώνη ώρας, όταν οι άνθρωποι «κλείνουν» για το βράδυ. Ο «ύπνος ASMR» είναι ένας από τους κορυφαίους σχετικούς όρους.
Ήχοι, που μπορούν να προκαλέσουν την αίσθηση του ASMR
Πολλοί ήχοι μπορούν να προκαλέσουν την ηρεμιστική αίσθηση του ASMR. Οι καλλιτέχνες του ASMR συχνά χρησιμοποιούν διάφορα αντικείμενα, προιόντα διατροφής, ή μακιγιάζ, για να δημιουργήσουν αυτή την αίσθηση ανατριχίλας και χαλάρωσης: π.χ τσαλάκωμα περιτυλίγματος, μάσημα καραμέλας, σπάσιμο ανοιχτών κουτιών. (Μια αναζήτηση για “beer ASMR” στο YouTube επιστρέφει πάνω από 81.000 αποτελέσματα βίντεο.)
Μεγάλες επωνυμίες όπως η KFC έχουν αγκαλιάσει την τάση. «Πρόκειται για μια κοινότητα που είναι απόλυτα γοητευμένη και ενθουσιώδης με την αισθητηριακή εμπειρία του ήχου», δήλωσε ο CMO του KFC, Kevin Hochman στην The Washington Post. «Υπάρχει ηρεμία και χαλαρή διάθεση, που σχετίζεται με το ASMR και αυτό είναι που προσφέρει το φαγητό μας».
Τόσο οι άνδρες όσο και οι γυναίκες ενδιαφέρονται για το περιεχόμενο ASMR, με τους νέους ηλικίας 18 έως 24 ετών αποτελούν περίπου το ήμισυ του ενδιαφερόμενου κοινού. Τα προϊόντα ομορφιάς, μάλιστα, παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο στην τάση. Τα μαθήματα μακιγιάζ ήταν από καιρό δημοφιλή στο YouTube, αλλά αφού οι θεατές συνειδητοποίησαν το πόσο τους χαλάρωναν, πολλά τέτοια μαθήματα αποτελούν πλέον βίντεο ASMR.
Ανεξάρτητα από το πώς λειτουργεί το ASMR, υπάρχει σαφώς ένα τεράστιο, αφοσιωμένο και αυξανόμενο κοινό, που ανταποκρίνεται σε αυτό. Και ως επωνυμία, δεν χρειάζεται να «το αποκτήσετε» για να επωφεληθείτε από αυτό. Απλώς πρέπει να αναζητήσετε τρόπους για να εμπλακείτε σε αυτήν τη μοναδική και σε μεγάλο βαθμό αναξιοποίητη κοινότητα με πολλούς δημιουργικούς τρόπους.
Πηγή: www.thinkwithgoogle.com