Είναι και έχει η Barbie πραγματικά «τα πάντα»; Είναι η πλαστική ζωή της καλύτερη και πώς συμβαδίζει με την εποχή; Οι άνθρωποι που επηρεάζουν μπορεί να έχουν μερικά κοινά στοιχεία με την Barbie ή και πράγματα να μάθουν από αυτή.
Η πρώτη influencer;
Υπήρξε μια από τις αρχικές επιρροές για παιδιά, Ως influencer, η Barbie αντιπροσώπευε μια θετική και προσαρμοστική εικόνα με μεγάλη προοπτική, τραβώντας την προσοχή των παιδιών μέσω της προσωπικότητας και της ευελιξίας της. Ο χαρακτήρας της ενσάρκωνε διαφορετικά επαγγέλματα, χόμπι και τρόπους ζωής, ενθαρρύνοντας τα παιδιά να κάνουν μεγάλα όνειρα. Ο αντίκτυπός της είχε τεράστια επιρροή στη μόδα, την ομορφιά και τις κοινωνικές αντιλήψεις για τη θηλυκότητα, ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1990 και του 2000.
Η κριτική που δέχθηκε η Barbie
Όπως πολλοί influencers, έχει αντιμετωπίσει υψηλά επίπεδα κριτικής για πολλά ζητήματα, από την προώθηση μιας μη ρεαλιστικής και ανέφικτης εικόνας του σώματος μέχρι την έλλειψη διαφορετικότητας. Για χρόνια, η Barbie ήταν Καυκάσια με μπλε μάτια και μικροσκοπική μέση. Η έμφαση που έδωσε στη μόδα, την ομορφιά και την «οικιακή συμπεριφορά», κατακρίθηκε για τον περιορισμό των φιλοδοξιών των κοριτσιών και την ενίσχυση των κανόνων φύλου, ενώ η συσκευασία και η απόρριψη της κούκλας έχουν εγείρει ανησυχίες για τα πλαστικά απόβλητα και τη βιωσιμότητα.
Ο κόσμος της Barbie: Ένας κόσμος που αλλάζει
Ωστόσο, όπως ένας «ντροπιασμένος» influencer δημοσιεύει ένα βίντεο συγγνώμης, η Barbie αναγνώρισε την ανάγκη να επιδιορθώσει την εικόνα της και να εξελιχθεί. Για να προσεγγίσει νέο κοινό και να παραμείνει επίκαιρη σε έναν κόσμο χωρίς αποκλεισμούς και συνεχώς μεταβαλλόμενο, η Mattel εισήγαγε διάφορες αλλαγές στη σειρά Barbie, όπως κούκλες με διαφορετικούς σωματότυπους, τόνους δέρματος, χτενίσματα και πρότυπα ομορφιάς. Ακριβώς όπως ένας influencer διευρύνει τους ορίζοντές του και το κοινό του αγκαλιάζοντας νέες ευκαιρίες, η Barbie έχει επίσης εξερευνήσει πολλά διαφορετικα μονοπάτια πέρα από τη μόδα.
Τι μπορούν να μάθουν οι influencers από την Barbie
Για περισσότερο από μισό αιώνα, η Barbie κυριαρχεί σε όλο τον κόσμο. Έχει κάνει αυτό που πολλοί influencers προσπαθούν να πετύχουν: να παραμείνει «σχετική» σε διαφορετικές γενιές. Πως? Ακολουθώντας τις διάφορες τάσεις και προσαρμοζόμενη στις μεταβαλλόμενες εποχές με αυθεντικό και συναρπαστικό τρόπο.Ένα παράδειγμα είναι η αξιοποίηση της νοσταλγίας για τις δεκαετίες του 1990 και του 2000 με την ειδική έκδοση Barbie ως φόρο τιμής σε εμφανίσεις και στυλ της εποχής, συνδέοντας έτσι ενήλικες συλλέκτες με αγαπημένες αναμνήσεις και ελκύοντας τις νεότερες γενιές με τη σαγηνευτική αισθητική της. Τέλος, με τη συνεργασία με διάφορες μάρκες και οργανισμούς, η Barbie έχει διευρύνει την εμβέλειά της και έχει ασχοληθεί με νέους χώρους και κοινό.
Είναι λοιπόν, η Barbie η απόλυτη επιρροή;
Πολύ πιθανόν. Είναι προσαρμοσμένη σαν επιρροή στις αλλαγές στην κοινωνία, από την καριέρα μέχρι την εμφάνιση. Προσπαθεί να αγκαλιάσει και να μεταφέρει το υπάρχον κοινό της στο μέλλον μαζί της. Επιπλέον, αναζητά τόσο τους αναμενόμενους όσο και τους απροσδόκητους συνεργάτες για να επεκτείνει τους ορίζοντές της και να δημιουργήσει περισσότερη επέκταση της επωνυμίας της, όπως θα έκανε οποιοσδήποτε μεγάλος influencer. Η Barbie μπορεί να μην είναι «πραγματική», αλλά η ικανότητά της να επηρεάζει τελικά είναι.
Πηγή: www.thedrum.com