Η συνταγή, κοινώς γνωστή ως «ζυμαρικά με φέτα και ντοματίνια στο φούρνο», έγινε viral και έχει διεισδύσει στις ροές των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, στις πηγές ειδήσεων, ίσως ακόμη και στο τραπέζι σας. Μεγάλη αλυσίδα παντοπωλείων στην Αμερική, ανέφερε άνοδο 200% στις πωλήσεις φέτας, όταν το πιάτο έγινε viral. Ξαφνικά, ένα κομμάτι φέτα έμοιαζε με την τελευταία κυκλοφορία του sneaker Jordan – εξαφανιζόταν από τα ράφια! Και όλα αυτά, μόνο και μόνο λόγω του TikTok.
Το TikTok επηρεάζει την κουλτούρα του φαγητού
Το TikTok κυριολεκτικά διαμορφώνει πολιτισμό και αυτό περιλαμβάνει τον τρόπο που τρώμε. Οι εκπομπές μαγειρικής, οι διασημοτήτες που μαγειρεύουν και παγκόσμια φαινόμενα όπως το “MasterChef” και ο Jamie Oliver, για παράδειγμα – έχουν αγαπηθεί και έχουν επηρεάσει την κουλτούρα του φαγητού στη Δύση. Το TikTok ωστόσο, έχει εκδημοκρατίσει αυτή τη διαδικασία – ο καθένας μπορεί να γίνει διάσημος. Οι νέες «διασημότητες» δεν είναι απαραίτητα επαγγελματίες, αλλά σπιτικοί μάγειρες και καλοφαγάδες, που έχουν αυτοχαρακτηριστεί ως influencers μέσω του YouTube, του Weibo, του Instagram και άλλων παρόμοιων εφαρμογών. Η πλατφόρμα προχωρά πέρα από την απλή κοινή χρήση τάσεων για εύκολα φαγητά ή γνωριμία με νέα συστατικά. Η πλατφόρμα αλλάζει τι τρώνε οι άνθρωποι. Το TikTok επιτρέπει επίσης την πολιτιστική ανταλλαγή, πέρα από την απλή ανταλλαγή συνταγών και δείχνει, πώς το φαγητό μπορεί να ενώσει. Το περίφημο πιάτο με ζυμαρικά και φέτα, άλλωστε, ξεκίνησε στη Φινλανδία.
Που διαφέρει το TikTok από το Instagram
Οι διατροφικές τάσεις στο Instagram, τείνουν να αφορούν περισσότερο την εμφάνιση παρά τη γεύση. Είναι φαγητό φτιαγμένο για να φωτογραφίζεται. Το TikTok δεν είναι έτσι. Αυτό δεν σημαίνει, ότι το TikTok δεν είναι καθόλου «εξωραϊσμένο». Αλλά στο TikTok υπάρχει ένα στοιχείο γνησιότητας, που δεν φαίνεται σε άλλα μέσα που ασχολούνται με φαγητό. Όλα αυτά γίνονται ακόμα πιο συναρπαστικά, όταν αναλύεται η ηλικία των χρηστών του TikTok, οι οποίοι τείνουν να είναι νεότεροι millennials ή Gen Z. Επομένως, είναι λογικό οι τάσεις φαγητού του TikTok – όπως π.χ το προαναφερθέν πιάτο ζυμαρικών με φέτα ή τα σπιράλ πατάτας– απογειώνονται. Είναι απίστευτα εύκολο να γίνουν και πολλές φορές φαίνονται λαχταριστά.
Το φαγητό μπορεί επίσης να είναι απλώς διασκεδαστικό
Στο TikTok, το φαγητό δεν χρειάζεται να είναι τέλειο. Οι χρήστες ενθαρρύνονται να το διασκεδάσουν και να απολαύσουν πραγματικά αυτό που βλέπουν σε ένα βίντεο διάρκειας μόλις ενός λεπτού. Αυτό είναι μέρος της ελκυστικότητας του φαγητού στο TikTok – δεν χρειάζεται να παρακολουθήσετε ένα βίντεο 20 λεπτών που να εξηγεί τις λεπτομέρειες ενός πιάτου. Οι λεπτομέρειες έχουν σημασία στη μαγειρική αλλά το φαγητό μπορεί επίσης να είναι απλώς διασκεδαστικό. Και αυτό είναι το μήνυμα που περνάει.
Τι κάνει τελικά το TikTok; Κάνει πολύ καλή δουλειά για να δείξει ότι το διαφορετικό ή το παράξενο δεν είναι κακό, είναι απλά περίεργο για κάποιους. Ειδικά στους νέους «διεύρυνε» κατά κάποιο τρόπο την κοσμοθεωρία τους. Από την επαφή των ανθρώπων με εύκολες συνταγές όπως τα ζυμαρικά φέτας στο φούρνο, μέχρι το να μετατρέψουν το “biria tacos” σε δημοφιλές πιάτο, οι δημιουργοί στο TikTok βοήθησαν εκατομμύρια ανθρώπους, να γιορτάσουν το φαγητό με έναν νέο και κοινό τρόπο.
Πηγή: edition.cnn.com