Ειδοποιήσεις, τηλεφωνικές κλήσεις, email: Ένα μεγάλο μέρος της καθημερινότητας για πολλούς. Μια πρόσφατη μελέτη εκτιμά, ότι οι επιχειρήσεις των ΗΠΑ χάνουν έως και 1,2 τρισεκατομμύρια δολάρια κάθε χρόνο λόγω αναποτελεσματικής επικοινωνίας. Αυτό είναι ένα σοβαρό κομμάτι απώλειας εσόδων που υποδεικνύει, ότι η επικοινωνία είναι κάτι που δεν μπορείτε να αγνοήσετε. Διαβάστε παρακάτω, πώς να ελέγχετε τον χώρο εργασίας σας για κακή επικοινωνία, ώστε να μπορέσετε να διορθώσετε τυχόν προβλήματα επικοινωνίας που θα εντοπίσετε.
Εντοπισμός ενδείξεων κακής επικοινωνίας στο χώρο εργασίας
Πώς ξέρετε εάν η επικοινωνία του οργανισμού σας είναι σε καλό επίπεδο; Μερικά συμπτώματα κακής επικοινωνίας, όπως καυγάδες ή διαφωνίες, είναι ιδιαίτερα αισθητά. Αλλά άλλα – όπως π.χ η χαμηλή αφοσίωση των εργαζομένων – μπορεί να μην είναι άμεσα διακριτά. Ακολουθούν ορισμένα ενδεικτικά σημάδια που δείχνουν, ότι η επικοινωνία της ομάδας σας μπορεί να χρειάζεται αναθεώρηση.
Έλλειψη σαφήνειας και παρεξηγήσεις
Εάν οι υπάλληλοί σας παλεύουν με την έλλειψη σαφήνειας σχετικά με τις ευθύνες ή τις εργασίες, αυτό μπορεί να σημαίνει κακή επικοινωνία. Όλοι έχουν παρεξηγήσεις μια στο τόσο. Αλλά αν βλέπετε τακτικές, συνεχείς παρεξηγήσεις, κάτι δεν πάει καλά.
Αυξημένες συγκρούσεις και εντάσεις
Η κακή επικοινωνία οδηγεί σε περισσότερες συγκρούσεις και περισσότερη ένταση – και με τη σειρά της, η σύγκρουση στο χώρο εργασίας μπορεί να οδηγήσει σε μειωμένη παραγωγικότητα, περισσότερες απουσίες και χαμηλότερα ποσοστά τζίρου. Οι καυγάδες ή η παθητική επιθετικότητα μπορούν να σηματοδοτήσουν την ένταση στο χώρο εργασίας, η οποία συχνά προκαλείται από κακή επικοινωνία.
Χαμηλό ηθικό εργαζομένων και αποδέσμευση
Η κακή επικοινωνία επηρεάζει τους υπαλλήλους σας με περισσότερους τρόπους από όσους νομίζετε. Δεν επηρεάζει μόνο πρακτικά τις καθημερινές εργασίες – το ηθικό των υπαλλήλων σας και ακόμη και η συνολική ευημερία τους μπορεί επίσης να επηρεαστεί. Όταν οι εργαζόμενοι α) δεν έχουν τις πληροφορίες που χρειάζονται για να κάνουν τη δουλειά τους και β) δυσκολεύονται να συνδεθούν με τους συναδέλφους τους, είναι πιο πιθανό να αισθάνονται άγχος ή απογοήτευση. Αυτό πολύ εύκολα οδηγεί σε «απεμπλοκή» στη δουλειά και χαμηλή απόδοση.
Χαμένες προθεσμίες ή άλλα σφάλματα
Ένα τελευταίο σημάδι της κακής επικοινωνίας είναι οι χαμένες προθεσμίες. Εάν οι εργαζόμενοι δεν επικοινωνούν καλά, μπορεί να δυσκολεύονται να ολοκληρώσουν σωστά την εργασία τους – οδηγώντας τους να κάνουν λάθη ή να παραδίδουν έργα που δεν ανταποκρίνονται στο στόχο. Η συνεχής απώλεια προθεσμιών ή η εργασία που είναι γεμάτη λάθη είναι ένα σοβαρό πρόβλημα.
Το σίγουρο είναι, ότι οι αποτελεσματικές δεξιότητες επικοινωνίας είναι βασικές για όλους τους εργαζόμενους, από τους Διευθύνοντες Συμβούλους μέχρι τον τελευταίο ασκούμενο. Η έλλειψη επικοινωνίας μπορεί να εκτροχιάσει το εργασιακό περιβάλλον, βλάπτοντας τη λειτουργία, τη δέσμευση, την παραγωγικότητα και πολλά άλλα. Γι’ αυτό θα πρέπει να εστιάζουμε σε μια ισχυρή στρατηγική επικοινωνίας των εργαζομένων, που να προάγει την συναδελφική κουλτούρα και τη συνεργασία μέσω τακτικών όπως π.χ η διαφάνεια και η ενεργή ακρόαση.
Πηγή: www.workvivo.com