Δεν χρειάζεται να είστε μάντης, για να μαντέψετε ποιες τάσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι έτοιμες να απογειωθούν το 2024. Το μόνο που χρειάζεστε είναι δεδομένα. Ο συνδυασμός δεδομένων απόδοσης και προτιμήσεων των καταναλωτών, μπορεί να δημιουργήσει μια ζωντανή εικόνα για το επόμενο έτος. Δεν μιλάμε για το ποιοι ήχοι TikTok θα απογειωθούν σε λίγους μήνες. Μιλάμε για το, τι ωθεί τα μοτίβα συμπεριφοράς του κοινού και πού ταιριάζει ένα brand σε όλο αυτό.
Το βίντεο είναι βασιλιάς…αλλά με μεγάλη ανατροπή
Η δημοτικότητα του βίντεο, ειδικά του βίντεο σύντομης μορφής, είναι βέβαιο ότι θα καταλήγει στη λίστα με τις τάσεις κάθε χρόνο. Γνωρίζουμε ήδη, ότι το σύντομο βίντεο είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να συνδεθείτε με το κοινό σας και να προσεγγίσετε νέους ακόλουθους. Στην πραγματικότητα, οι περισσότεροι καταναλωτές λένε, ότι είναι ο πιο ελκυστικός τύπος περιεχομένου στη ροή. Αλλά, έρχεται η ανατροπή της πλοκής: το βίντεο μεγάλης διάρκειας έχει δει μια αναζωπύρωση, που αξίζει να σημειωθεί. Το TikTok π.χ προωθεί μεγαλύτερα βίντεο—αρχίζοντας με βίντεο ενός λεπτού, μετά 10 και πιο πρόσφατα άρχισε να δοκιμάζει μεταφορτώσεις διάρκειας 30 λεπτών. Και με την πλατφόρμα να αναφέρει, ότι οι χρήστες περνούν πάνω από το ήμισυ του χρόνου τους στο TikTok παρακολουθώντας βίντεο διάρκειας ενός λεπτού ή περισσότερο, αυτές οι δοκιμές μεγάλης μορφής έχουν λόγο πίσω τους.
Εξακολουθείτε να χρειάζεστε βίντεο σύντομης μορφής ως μέρος της καθημερινής στρατηγικής σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αλλά σκεφτείτε, πώς μπορείτε να φέρετε και την αφήγηση μακράς μορφής στο περιεχόμενό σας.
Οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης ως μηχανές αναζήτησης (SEΟ)
Μην υποτιμάτε τη δύναμη των πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης ως μηχανών αναζήτησης. Το 2022, σχεδόν το 40% της Gen Z προτίμησε το TikTok από το Google για την αναζήτηση πληροφοριών. Αυτό καθιστά τη βελτιστοποίηση του περιεχομένου σας για δυνατότητα ανακάλυψης —τόσο στη ροή όσο και μέσω αναζήτησης— πιο σημαντική από ποτέ. Ακριβώς όπως θα βελτιστοποιούσατε ένα άρθρο στο ιστολόγιό σας ή μια σελίδα στον ιστότοπό σας για SEO, ακολουθήστε μια βελτιστοποιημένη προσέγγιση στο κοινωνικό σας περιεχόμενο. Βελτιστοποιήστε τις αναρτήσεις και το προφίλ σας για μέγιστη δυνατότητα ανακάλυψης, χρησιμοποιώντας τις σωστές λέξεις-κλειδιά στη λεζάντα σας, τα σωστά hashtags και σχετικές λέξεις-κλειδιά μέσα στο εναλλακτικό σας κείμενο.
Το αυθεντικό περιεχόμενο έχει απήχηση σε όλες τις πλατφόρμες
Η αυξανόμενη επιθυμία του κοινού για αυθεντικό περιεχόμενο ενισχύει την ανάγκη τα brand να είναι πιο εφευρετικά. Το αυθεντικό, μη προωθητικό περιεχόμενο, είναι το νούμερο ένα πράγμα που οι καταναλωτές λένε, ότι δεν βλέπουν αρκετά από επωνυμίες στα social, σύμφωνα με το The Sprout Social Index™. Και είναι σημαντικό για τις επωνυμίες να αναγνωρίσουν, ότι αυτή η τάση είναι εδώ για να μείνει. Οι άνθρωποι θα λαχταρούν για αυθεντικές εμπειρίες στα social media. Ναι, η τεχνητή νοημοσύνη είναι φανταστική, αλλά… αυτή η προσωπική πτυχή είναι πολύ σημαντική και θα συνεχίσει να είναι το 2024. Στο “Flywire” για παράδειγμα, το περιεχόμενο που αποδίδει καλύτερα είναι πάντα όταν προβάλλει τους υπαλλήλους του. Είχαν μεγάλη επιτυχία παρουσιάζοντας τους ανθρώπους πίσω από τις πληρωμές! Η αυθεντικότητα θα εκτιναχθεί στα ύψη το 2024.
Η επέκταση του εμπορίου μέσω social media
Όλοι έχουμε δει την τάση #TikTokMadeMeBuyIt…ή έχουμε αγοράσει κάτι αφού το είδαμε στο TikTok ή σε άλλη κοινωνική πλατφόρμα. Αλλά αυτό είναι κάτι περισσότερο από μια φευγαλέα τάση – είναι μια συνεχής τάση που πρέπει να παρακολουθείτε και να λαμβάνετε υπόψη για τη στρατηγική σας. Και πλατφόρμες όπως το TikTok πιέζουν για αυτό. Το «TikTok Shop» κυκλοφόρησε επίσημα στις ΗΠΑ στα τέλη του 2023. Και ήδη δοκιμάζουν τρόπους για να κάνουν τις αγορές εντός εφαρμογής ακόμα πιο εύκολες. Οι εμπειρίες ζωντανής ροής και διαδραστικών αγορών αναμένεται μόνο να επεκταθούν, επομένως αυτή η τάση είναι πιθανό να παραμείνει. Εάν δεν έχετε πειραματιστεί με τις πωλήσεις στα social, τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή να το δοκιμάσετε. Υπάρχει ένα πρόθυμο, έτοιμο προς αγορά κοινό στα social.
Το μάρκετινγκ επιρροής
Σήμερα, είναι ο κόσμος των δημιουργών και των επιρροών — απλώς δημοσιεύουμε σε αυτόν. Στην εποχή της ανάγκης για αυθεντικότητα, οι δημιουργοί και οι influencers προσφέρουν μια αυθεντική, ανθρώπινη φωνή και εμπειρία στο χάος του Διαδικτύου. Και η θέση τους στους λογαριασμούς μιας επωνυμίας θα γίνει πιο σημαντική για τη σύνδεση με το κοινό. Οι επαγγελματίες περιγράφουν το μάρκετινγκ επιρροής ως απαραίτητο για τις κοινωνικές στρατηγικές τους. Η συνεχιζόμενη κυριαρχία του TikTok υπογραμμίζει τη στροφή προς πιο αυθεντικό, αφιλτράριστο περιεχόμενο. Όσο οι χρήστες στρέφονται προς το περιεχόμενο που αισθάνονται ως γνήσιο και σχετικό, οι επωνυμίες θα αξιοποιούν όλο και περισσότερο δημιουργούς και παράγοντες επιρροής, που μπορούν να δημιουργήσουν συναρπαστικές ιστορίες και να συνδεθούν με το κοινό σε προσωπικό επίπεδο. Η αυθεντικότητα στο περιεχόμενο όχι μόνο ενισχύει τη δέσμευση αλλά επίσης ενισχύει την εμπιστοσύνη και την πίστη μεταξύ των καταναλωτών. Αυτή η τάση είναι πολύ σύμφωνη με την ανθρωποκεντρική προσέγγιση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπου η ανθρώπινη δημιουργικότητα και η σύνδεση είναι ζωτικής σημασίας για τη δημιουργία μηνυμάτων επωνυμίας.
Διαφάνεια
Αυτό σημαίνει, ότι οι καταναλωτές έχουν πλέον μια σταθερή προσδοκία από τις επωνυμίες, να επιδεικνύουν τη διαφάνεια και τις αξίες τους ως τακτική πρακτική. Οι καταναλωτές ενδιαφέρονται περισσότερο από ποτέ για τις εργασιακές πρακτικές, την ποικιλομορφία, τις σχέσεις με τους επενδυτές, την αλυσίδα εφοδιασμού, την ηγεσία της εταιρείας και την περιβαλλοντική ευθύνη
Η εξατομικευμένη εξυπηρέτηση πελατών είναι μια προτίμηση των καταναλωτών
Οι προσδοκίες για την εξυπηρέτηση πελατών των μέσων κοινωνικής δικτύωσης έχουν αυξηθεί. Οι καταναλωτές δεν θέλουν πλέον μόνο γρήγορες απαντήσεις — το 70% από αυτούς αναμένουν εξατομικευμένες απαντήσεις στις ανάγκες τους. Οι καταναλωτές παρατηρούν και εκτιμούν, όταν οι εταιρείες δίνουν προτεραιότητα στην υποστήριξη πελατών—έτσι οι εταιρείες που δεν το κάνουν αναπόφευκτα μένουν πίσω. Μείνετε ενημερωμένοι για τις τάσεις εξυπηρέτησης πελατών.
Η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης
Οι ομάδες μάρκετινγκ και εξυπηρέτησης πελατών χρησιμοποιούν τακτικά την τεχνητή νοημοσύνη…και την παρακολουθούν στενά. Η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης για τον εξορθολογισμό των ροών εργασίας παραμένει μία από τις τρέχουσες τάσεις των μέσων κοινωνικής δικτύωσης που θα επεκταθούν φέτος – και όχι μόνο. Το 2024, μπορούμε να περιμένουμε μια βαθύτερη ενσωμάτωση της AI στην εξατομίκευση των εμπειριών των χρηστών. Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να αναλύσει τα δεδομένα των χρηστών για να παρέχει ιδιαίτερα προσαρμοσμένες προτάσεις περιεχομένου, να βελτιώσει την εξυπηρέτηση πελατών με πιο αποτελεσματικά chatbots και να οδηγήσει σε πιο αποτελεσματική στοχευμένη διαφήμιση. Αυτή η τάση ευθυγραμμίζεται με την αυξανόμενη αποτελεσματικότητα στην παραγωγή περιεχομένου, καθώς τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης γίνονται πιο έμπειρα στην κατανόηση και την αναπαραγωγή αλληλεπιδράσεων και δημιουργικότητας που μοιάζουν με ανθρώπινες. Αλλά φέτος, προβλέπεται, ότι αυτή η τάση θα είναι λίγο διαφορετική. Ενώ υπάρχει μια συνεχής χρήση της τεχνητής νοημοσύνης, βλέπουμε επίσης μια τάση αυξημένων συνομιλιών σχετικά με την ηθική της τεχνητής νοημοσύνης και την ασφαλή χρήση της.
Καθώς τα social media γίνονται πιο εξελιγμένα, αλλά τόσο θα γίνεται και η χρήση τους από το κοινό τους. Ακολουθείστε τις τάσεις και χρησιμοποιήστε τες για να διατηρήσετε τη στρατηγική σας ένα βήμα μπροστά. Δεν μπορούμε πάντα να γνωρίζουμε πότε θα εμφανιστεί μια νέα πλατφόρμα, μορφή περιεχομένου ή ανερχόμενος ήχος TikTok. Αν έχετε μια γερή βάση, η έλευση μιας νέας πλατφόρμας δεν μπορεί να σας ταρακουνήσει (ίσως λίγο).
Πηγή: sproutsocial.com