Παρατηρείται το φαινόμενο της προσήλωσης των επιχειρήσεων στην ανάπτυξη τζίρου πρωτίστως και δευτερευόντως στη βελτίωση της κερδοφορίας. Και τα δύο είναι σημαντικά, αλλά σε διάφορες περιστάσεις μπορεί να έχουν προτεραιότητες. Στα πρώτα στάδια ανάπτυξης της επιχείρησης, ο τζίρος έχει προτεραιότητα. Σταδιακά όμως, αφού εδραιωθεί σε βιώσιμο επίπεδο ο τζίρος, προέχει η έμφαση στην βελτίωση κερδοφορίας, σε σχέση ή όχι με την αύξηση πωλήσεων.
Οι λόγοι προφανείς: το ταμείο της επιχείρησης, το οποίο είναι κρίσιμο για την επιβίωση και την καθημερινή λειτουργία της επιχείρησης, βελτιώνεται από την χρηστή διαχείριση και την κερδοφορία και όχι μόνο από τον αυξημένο τζίρο. Κοινώς, μπορεί μια επιχείρηση που αυξάνει τον τζίρο της να έχει ταμειακή δυσκολία αλλά είναι δύσκολο μια επιχείρηση που αυξάνει την κερδοφορία της να έχει ταμειακό πρόβλημα.
Σε κρίσιμες καταστάσεις, όπως περίοδοι οικονομικής αβεβαιότητας ή ανάγκης για επενδύσεις, το ταμείο μπορεί να έχει προτεραιότητα για την ασφάλεια και την ευελιξία. Επίσης, η κερδοφορία είναι σημαντική για την ανάπτυξη, την επένδυση σε καινοτομίες και την ανταμοιβή των μετόχων.
Μεθοδολογία βελτίωσης κερδοφορίας στην επιχείρηση
Στρατηγική Τιμολόγησης
Αναλύστε τη ζήτηση της αγοράς και τον ανταγωνισμό, για να καθορίσετε ανταγωνιστικές αλλά κερδοφόρες τιμές.
Διαχωρισμός Πελατών
Αναγνωρίστε και στοχεύστε υψηλού κέρδους τμήματα πελατών, για να προσαρμόσετε τις προσπάθειες μάρκετινγκ και να μεγιστοποιήσετε τα ποσοστά μετατροπής υποψηφίων πελατών σε πελάτες.
Προγράμματα Πιστότητας
Εισαγάγετε προγράμματα πιστότητας για να ενθαρρύνετε την επαναλαμβανόμενη αγορά και τη διατήρηση πελατών.
Αποτελεσματικές Καμπάνιες Μάρκετινγκ
Αναπτύξτε στοχευμένες και βασισμένες σε δεδομένα καμπάνιες μάρκετινγκ, για αποτελεσματική επικοινωνία με τους πελάτες.
Βελτίωση της Εμπειρίας Αγοράς
Βελτιστοποιήστε την εμπειρία αγοράς, βελτιώστε τη χρηστικότητα του καταστήματος ή του ιστότοπου και χρησιμοποιήστε ψηφιακά κανάλια και όχι μόνο, για να φτάσετε ένα ευρύτερο κοινό.
Διαχείριση Αποθεμάτων
Βελτιστοποιήστε τις διαδικασίες αποθεμάτων για να μειώσετε το κόστος κατοχής, να αποφεύγετε τις εξαντλήσεις και να αποτρέψετε ταμειακα ελλείμματα.
Διαπραγματεύσεις με Προμηθευτές
Διαπραγματευθείτε ευνοϊκούς όρους με τους προμηθευτές για να μειώσετε τα κόστη προμήθειας.
Οπτικοποίηση Δεδομένων
Χρησιμοποιήστε την ανάλυση δεδομένων για να αποκτήσετε γνώσεις σχετικά με τη συμπεριφορά των πελατών, τις προτιμήσεις και τις τάσεις της αγοράς.
Σημαντικό επόμενο βήμα είναι να εξασφαλίσετε ισορροπία μεταξύ ταμείου και κερδοφορίας, για το οποίο μπορείτε να λάβετε υπόψη τις παρακάτω στρατηγικές:
Ποικιλομορφία Προϊόντων
Επεκτείνετε τη γκάμα προϊόντων σας για να αντιμετωπίσετε διάφορες κατηγορίες πελατών και να αυξήσετε τις πωλήσεις.
Διαχείριση Εξόδων
Κατανοήστε και ελέγξτε τα έξοδα, εστιάζοντας σε κόστη υποστήριξης που δεν προσθέτουν αξία.
Επενδύσεις σε Τεχνολογία
Χρησιμοποιήστε την τεχνολογία για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας και τη μείωση των εξόδων.
Οι παραπάνω στρατηγικές μπορούν να συνδυαστούν για μια ολοκληρωμένη προσέγγιση. Κάθε μία προϋποθέτει ενασχόληση σε βάθος, εργασία στην οποία, μπορεί να συνδράμει με την πείρα του ένας σύμβουλος επιχειρήσεων.
Χρήστος Βαγενάς
Atlantis Κεντρικής Ελλάδας
atlantis.net.gr