Οι άνθρωποι έχουν έμφυτη την ανάγκη, να συνδέονται με τους ανθρώπους γύρω τους. Οι ίδιοι κανόνες επίσης ισχύουν και για τον χώρο της εργασίας. Όταν οι εργαζόμενοι έχουν καλές σχέσεις μεταξύ τους είναι πιο χαρούμενοι και πιο παραγωγικοί.
Ακολουθούν 6 συμβουλές για υγιείς και θετικές εργασιακές σχέσεις:
1. Ανοιχτή επικοινωνία
Ο ακρογωνιαίος λίθος υγιών σχέσεων μεταξύ εργαζομένων, είναι η ανοιχτή επικοινωνία, ώστε να υπάρχει ροή πληροφοριών χωρίς διακοπή και να δημιουργηθεί μία αίσθηση ψυχολογικής ασφάλειας. Έτσι καλλιεργείται το φιλικό κλίμα και χτίζεται η εμπιστοσύνη.
2. Ακρόαση
Οι άνθρωποι έχουν την τάση να «παριστάνουν» ότι ακούνε και χάνουν το μήνυμα, που προσπαθούν να τους μεταφέρουν οι άλλοι. Όμως, αυτό πρέπει να αποφεύγεται. Όλοι χρειάζεται να προσέχουν όταν κάποιος έχει κάτι να πει και να εστιάζουν στο μήνυμα που μεταφέρεται. Προσπάθησε λοιπόν, να δεις τη μεγαλύτερη εικόνα και το νόημα πίσω από μια συζήτηση και πρόσφερε την άποψή σου όταν ακούσεις όλες τις πληροφορίες.
3. Δείξε εκτίμηση
Ο καλύτερος τρόπος με διαφορά, για να χτίσεις μια υγιή σχέση είναι να εκτιμάς τους συναδέλφους σου. Πάντοτε να δείχνεις την εκτίμησή σου όταν ένας συνάδελφος σε βοηθάει. Αυτό θα τους τονώσει το ηθικό, αλλά θα σε βοηθήσει και να δεθείς με τους συναδέλφους σου.
4. Δώσε αξία στους άλλους
Αναγνώρισε την αξία των άλλων και της εργασίας τους. Όταν δίνεις αξία στην εργασιακή ηθική τους, η σχέση σου με τους άλλους αναβαθμίζεται σε ένα ιδιαίτερα θετικό επίπεδο. Αυτό, όχι μόνο είναι μια τόνωση του ηθικού για τους άλλους, αλλά επίσης σε βοηθάει να χτίσεις μια καλή φήμη μέσα στο χώρο εργασίας.
5. Θετική στάση
Χρειάζεται να έχεις μια στάση, που «αρέσει» στους ανθρώπους, ώστε να μπορούν να σε προσεγγίσουν. Οι άνθρωποι είναι πιο πιθανό να μιλήσουν και να δεθούν με εκείνους που δείχνουν θετική στάση. Όταν εκπέμπεις θετικότητα, μεταδίδεται και στους άλλους, προωθώντας ένα χαρούμενο εργασιακό χώρο.
6. Διατήρησε όρια και μείνε μακριά από κουτσομπολιά
Προτού δεθείς στενά με κάποιον, πρόσεξε να θέσεις συγκεκριμένα όρια. Διατήρησε συγκεκριμένο χρόνο για τις κοινωνικές σχέσεις και μην τις αφήσεις να εμποδίσουν την απόδοσή σου μακροπρόθεσμα. Επίσης, το κουτσομπολιό δεν είναι ποτέ καλή ιδέα καθώς διαταράσσει το εργασιακό περιβάλλον και δυσχεραίνει τις σχέσεις μεταξύ συναδέλφων.
Αν έχεις μια διαφορά με κάποιον, προσπάθησε να την επιλύσεις με ανοιχτή επικοινωνία εντοπίζοντας το πρόβλημα. Αυτό θα σε βοηθήσει να λύσεις τη διαφορά και να διατηρήσεις μια υγιή σχέση.
Οι υγιείς και θετικές εργασιακές σχέσεις θα κάνουν την εργασία σου απολαυστική και με λιγότερο στρες καθώς θα αφαιρέσουν τον χαρακτήρα του τετριμμένου που συχνά επιβαρύνει τους εργαζόμενους μακροπρόθεσμα.
Πηγή: vantagecircle.com
Έφη Μεσιτίδου
BSc (Hons) Psychology
Ψυχολόγος, Mindfulness Instructor
efimesitidou@gmail.com
tiktok: efimesitidoupsychologist
fb: EfiMesitidouPsychologist