Στις μέρες μας, όπως αποκάλυψε η πρόσφατη τάση της «σιωπηρής παραίτησης», της κατηγορηματική, δηλαδή, άρνησης για κάθε είδους εργασία εις βάρος του προσωπικού χρόνου, πολλοί άνθρωποι φαίνεται να χάνουν τον ενθουσιασμό τους για τις καριέρες που κάποτε αγαπούσαν.
Μπορεί να έχουν κοπιάσει για να επιτύχουν την τέλεια δουλειά ή να εργάζονται σε έναν τομέα που ονειρεύονταν από μικροί, όμως η καθημερινή τριβή μερικές φορές «σκοτώνει» τον ενθουσιασμό τους.
Παρόλα αυτά, με συγκεκριμένες τεχνικές το φαινόμενο αυτό μπορεί να αμβλυνθεί, και το εργασιακό πάθος να αναζωπυρωθεί! Σε πρόσφατη έρευνα πάνω σε δείγμα από φοιτητές, επιστήμονες εντόπισαν πέντε κοινές στρατηγικές που αυξάνουν το κίνητρο για εργασία. Αυτές είναι οι παρακάτω.
Από τη θεωρία στην πράξη
Είναι σημαντικό να χρησιμοποιούμε τις θεωρητικές μας γνώσεις προς όφελός μας, ώστε να πετύχουμε την καλύτερη δυνατή επαγγελματική αποκατάσταση.
Ένας φοιτητής που σπουδάζει διοίκηση επιχειρήσεων, για παράδειγμα, θα μπορούσε να προσπαθήσει να εξερευνήσει τους τρόπους με τους οποίους οι θεωρητικές του γνώσεις θα τον βοηθούσαν να ιδρύσει μια νεοσύστατη επιχείρηση.
Αναγνωρίζοντας την κοινωνική συνάφεια
Κατά τη διάρκεια των σπουδών του, ο φοιτητής μπορεί να αναρωτηθεί πώς ένα μάθημα θα μπορούσε να τον βοηθήσει να κατανοήσει τον κόσμο και πώς αυτή η γνώση θα μπορούσε, τελικά, να ωφελήσει τους άλλους. Πολλές φορές, ο στόχος του μαθήματος και των εργασιών δεν είναι μόνο η αφομοίωση επιστημονικών όρων, αλλά η ευαισθητοποίηση για διάφορα κοινωνικά προβλήματα.
Οικοδόμηση οικειότητας
Η απόκτηση νέων γνώσεων μπορεί από μόνη της να εξάψει την περιέργεια κάποιου να μάθει περισσότερα, καθώς εντοπίζει περαιτέρω σημεία ενδιαφέροντος. Ακόμη, όταν η εργασία αυτή καθαυτή έχει σημειώσει πρόοδο, το γεγονός αυτό μπορεί να είναι μια ανταμοιβή από μόνο του. Έτσι, κάποιος που αισθάνεται αποθαρρυμένος μπορεί να αναζητήσει νέους τρόπους για να αναπτύξει το σύνολο των δεξιοτήτων του.
Απόκτηση πρακτικής εμπειρίας
Πολλοί από τους φοιτητές διαπίστωσαν ότι η εύρεση θέσεων εργασίας και η πρακτική άσκηση αύξησαν τον ενθουσιασμό τους για τις ακαδημαϊκές τους σπουδές. Αυτό συμβαίνει γιατί, κατά μεγάλο ποσοστό, οι ακαδημαϊκές σπουδές παρέχουν κυρίως θεωρητικές γνώσεις, γεγονός το οποίο κάνει αρκετούς φοιτητές να βλέπουν την επαγγελματική τους κατεύθυνση ως περισσότερο μονότονη.
Εύρεση μεντόρων και αλλαγή του περιβάλλοντος
Οι φοιτητές θα μπορούσαν να αναζητήσουν ενεργά δασκάλους που τους εμπνέουν ή ακόμα και φίλους ή συναδέλφους που θα μπορούσαν να βοηθήσουν να γίνει η εργασία πιο εποικοδομητική, αλλά και διασκεδαστική. Είναι πολύ σημαντικό να μοιραζόμαστε τον εργασιακό μας χώρο με άτομα που μας κάνουν να περνάμε πραγματικά καλά και συμβάλλουν στην προσωπική ανάπτυξη και την πνευματική μας καλλιέργεια.
Για τους ανθρώπους που έχουν ήδη την αναπτυξιακή νοοτροπία, αυτές οι στρατηγικές μπορεί να φαίνονται προφανείς. Αλλά, δυστυχώς, αποτελούν μειονότητα. Εάν η πλειονότητα αφιερώσει λίγο χρόνο για να σκεφτεί τους στόχους της, να αναζητήσει τα οφέλη που η δουλειά της παρέχει σε τρίτους, και να προσεγγίσει συναδέλφους που την εμπνέουν, σίγουρα θα δυναμώσει τη φλόγα του ενθουσιασμού που κάποτε σιγόκαιγε στην καρδιά της!
Πηγή: www.bbc.com