Σύμφωνα με τα δεδομένα της Google Trend, ο όρος αναζήτησης «πώς να φύγεις από μια δουλειά» έχει αυξηθεί κατά 247,16% τελευταία. Υπάρχουν διάφοροι λόγοι για τους οποίους οι εργαζόμενοι επιλέγουν να εγκαταλείψουν τον εργοδότη τους, ωστόσο, έρευνα αποκαλύπτει, ότι 6 στους 10 φεύγουν καθώς ο χώρος εργασίας τους δεν ευθυγραμμίζεται με τις αξίες τους, ενώ το 53% δηλώνει, ότι ούτε μια αύξηση μισθού δεν θα τους προσέλκυε για να μείνουν.
Η Gen Z είναι η πρώτη αμιγώς ψηφιακή γενιά, που εισήλθε στον εργασιακό χώρο με ένα προηγμένο σύνολο δεξιοτήτων και με εμπειρία, που διδάσκει τη σημασία της προστασίας της ψυχικής υγείας. Η Gen Z ενστερνίζεται πλήρως μια ανθρωποκεντρική προσέγγιση, ξέρει τι θέλει από τον χώρο εργασίας και πώς να το εφαρμόσει στην πράξη. Για να αναπτυχθεί η επόμενη γενιά οργανωτικών ηγετών, κάθε εργοδότης πρέπει να αναρωτηθεί: Τι ζητούν οι νεότεροι εργαζόμενοί από τον χώρο εργασίας;
Η Gen Z θέλει έναν εργοδότη που νοιάζεται για την ευημερία της
Το 2020 έφερε την ευημερία των εργαζομένων στο προσκήνιο. Εάν τα άτομα στην επιχείρησή σας δεν είναι υγιή — σωματικά και συναισθηματικά — ούτε η επιχείρηση σας είναι υγιής. Η στάση μιας επιχείρησης σχετικά με την ευημερία των εργαζομένων ήταν εδώ και πολύ καιρό ένας σημαντικός παράγοντας, για το πού θα επιλέξουν να εργαστούν οι άνθρωποι και πώς νιώθουν για τον τρέχοντα εργοδότη τους — στην πραγματικότητα, ήταν ένα από τα τρία κορυφαία ζητήματα για κάθε γενιά και πριν από τον COVID-19. Οι περισσότεροι οργανισμοί έχουν προγράμματα ευεξίας — αλλά η σωματική ευεξία από μόνη της δεν αρκεί. Για παράδειγμα, οι νέοι εργαζόμενοι μπορεί να είναι σωματικά υγιείς αλλά υποφέρουν από κοινωνική απομόνωση που βλάπτει την παραγωγικότητά τους.
Αναζητά ηθικούς ηγέτες
Το 2020 ήταν μια χρονιά ρεκόρ για πρόστιμα SEC και πρόστιμα που σχετίζονται με εταιρείες. Σε συνδυασμό με υψηλού προφίλ σκάνδαλα απάτης των τελευταίων ετών, αυτές οι γενιές μεγάλωσαν παρακολουθώντας μια πληθώρα ειδήσεων για ανήθικη συμπεριφορά. Χωρίς αμφιβολία, τα ηθικά σκάνδαλα είναι τοξικά για την υγεία και την επιτυχία ενός οργανισμού. Και δεν είναι πλέον μόνο θέμα συμμόρφωσης ή δημοσίων σχέσεων. Οι ίδιοι οι εργαζόμενοι θέλουν περισσότερα από το ελάχιστο νόμιμο ή από εκτελεστικές κοινοτοπίες. Περιμένουν τολμηρή δράση για την αντιμετώπιση και των «τυφλών» ηθικών σημείων. Και θέλουν να ξέρουν, ότι η δουλειά που κάνουν έχει καθαρό θετικό αντίκτυπο στους ανθρώπους και στο περιβάλλον. Οι παλαιότερες γενιές μπορεί να συνδέουν την ηθική συμπεριφορά με τον προσωπικό χαρακτήρα. Οι νεότερες γενιές ενδιαφέρονται για τους ανθρώπους και τον πλανήτη.
Απαιτεί εμπιστοσύνη
Ο όρος αναζήτησης «πιστεύει σε μένα ο εργοδότης μου;» έχει αυξηθεί κατά 9,900% στις αναζητήσεις. Η εργασία από το σπίτι και η ευέλικτη εργασία από οπουδήποτε στον κόσμο, απαιτεί μεγάλη εμπιστοσύνη από έναν εργοδότη και μια τέτοια αύξηση στις αναζητήσεις αντικατοπτρίζει πόσο σημαντική είναι για το εργατικό δυναμικό του ΗΒ. Ως εργοδότης, πρέπει να εμπιστεύεστε τους υπαλλήλους σας. Ομοίως, οι συνάδελφοι πρέπει να εμπιστεύονται ο ένας τον άλλον, ειδικά όταν εργάζονται πλήρως απομακρυσμένα. Πρέπει να έχουν πλήρη επίγνωση, ότι αν κάποιος χάσει την μπάλα, θα δημιουργήσει ένα ντόμινο. Οι εργαζόμενοι πρέπει να αντιμετωπίζονται πρώτα ως άνθρωποι και η έρευνα μας δείχνει, ότι οι εταιρείες κινδυνεύουν να χάσουν απίστευτα ταλέντα, εάν οι εργαζόμενοι αισθάνονται ότι δεν μπορούν να τους εμπιστευτούν οι εργοδότες.
Θέλει ηγέτες που υποστηρίζουν έναν ποικιλόμορφο και χωρίς αποκλεισμούς χώρο εργασίας
Οι νεότερες γενιές μεγάλωσαν σε έναν κόσμο που ήταν πολύ πιο διαφορετικός από τις προηγούμενες γενιές. Απαιτούν σεβασμό, ισότητα και συμπερίληψη — και το δείχνουν με τις καταναλωτικές και εργασιακές επιλογές τους. Η ποικιλομορφία, η ισότητα και η ένταξη για αυτήν τη γενιά, δεν είναι απλώς «κάτι ωραίο να το έχουμε». Είναι μια επιτακτική ανάγκη για εξατομικευμένο σεβασμό, που είναι ο πυρήνας των προσωπικών τους ταυτοτήτων. Και δεν είναι απλώς ζήτημα εταιρικής πολιτικής. Επηρεάζει τον τρόπο με τον οποίο οι εργαζόμενοι εκτελούν την καθημερινή τους εργασία. Η ασέβεια γεννά δυσπιστία, η οποία καταστρέφει τη συνεργασία και την ειλικρινή επικοινωνία. Ο σεβασμός και η αναγνώριση έχουν σημασία από κάθε κατεύθυνση — συναδέλφους, διευθυντές, πολιτικές, συστήματα και ηγέτες.
Θέλει να προστατεύσει το μελλοντικό της εαυτό
Ο όρος αναζήτησης “lunchbreak exercise” έχει αυξηθεί κατά 165% στις Αναζητήσεις Google. Το εργατικό δυναμικό του Ηνωμένου Βασιλείου για παράδειγμα, έχει αντικαταστήσει τα ποτά μετά την εργασία με άσκηση, που βελτιώνει την υγεία και την ευεξία και βοηθά στην εστίαση. Επιλέγουν έναν χώρο εργασίας που προστατεύει τον μελλοντικό τους εαυτό, μέσω της προστασίας της συναισθηματικής και σωματικής τους ευεξίας. Η διαμόρφωση της εργάσιμης ημέρας γύρω από πρακτικές, που θα ανεβάσουν την ευημερία είναι κάτι που η Gen Z όχι μόνο θέτει ως προτεραιότητα, αλλά ενθαρρύνει ενεργά μόλις βρεθεί στο χώρο εργασίας.
Θέλουν να μπορούν να κάνουν «check out» από το γραφείο και το εννοούν
Πέρασαν οι μέρες που ελέγχαμε τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου εκτός ωραρίου γραφείου και ακόμα και κατά την ετήσια άδεια μας. Η Gen Z αποχαιρετά επίσης την προοπτική να μην χρησιμοποιήσει όλη την ετήσια άδεια -και με βάσιμους λόγους – καθώς η έρευνα αποκαλύπτει, ότι οι εργαζόμενοι έχουν 6,5% περισσότερες πιθανότητες προαγωγής εάν λάβουν πλήρως το δικαίωμά τους. Υπάρχει μια σαφής αύξηση στην παραγωγικότητα, όταν ένας εργαζόμενος παίρνει την ετήσια άδεια και είναι σημαντικό να ενθαρρύνεται να το κάνει.
Συχνά, υπάρχει η λανθασμένη πεποίθηση, ότι το να μην παίρνετε την ετήσια άδεια σας συσχετίζεται με το πόσο σκληρά εργάζεστε, ωστόσο, αυτό είναι ένα σύστημα πεποιθήσεων, που(ευτυχώς), η Gen Z καταργεί. Για να κάνετε «check out» από το γραφείο κατά τη διάρκεια της ετήσιας άδειας ή μετά το ωράριο σας, η οργάνωση είναι το κλειδί. Αναθέστε δουλειές, προετοιμάστε, και παραδώσετε στην ώρα σας, όταν πρέπει να ολοκληρωθούν συγκεκριμένες εργασίες. Μια τέτοια οργάνωση θα εξασφαλίσει, ότι οι συνάδελφοί σας δεν θα χρειαστεί να επικοινωνήσουν μαζί σας όσο λείπετε.
Οι νέοι άνθρωποι πλέον μαθαίνουν να εργάζονται για να ζουν και όχι να ζουν για να εργάζονται. Οι νεότερες γενιές ζητούν επίσης “Environmental, Social and Governance “, δηλαδή περιβαλλοντικά και κοινωνικά κριτήρια και κριτήρια διακυβέρνησης (ESG), τα οποία βρίσκονται όλο και περισσότερο στην πρώτη γραμμή των συζητήσεων μεταξύ επενδυτών, διοικητικών συμβουλίων και στελεχών.
Μπορεί να υπάρχουν προγράμματα και πολιτικές για την κάλυψη αυτών των στοιχείων, αλλά αυτές οι προσπάθειες αποτυγχάνουν εάν οι εργαζόμενοι στην πρώτη γραμμή δεν τις γνωρίζουν. Οι εργαζόμενοι βιώνουν έναν οργανισμό μέσω του διευθυντή τους. Είναι επιτακτική ανάγκη τα διευθυντικά στελέχη να εκπαιδεύονται ώστε να νοιάζονται για τους εργαζόμενους ως ανθρώπους και να θέτουν προσδοκίες ηθικής και συμπεριληπτικής συμπεριφοράς.