Είτε θεωρείτε τον εαυτό σας λάτρη της μόδας είτε όχι, είναι σοκαριστικό το πόσο εύκολο είναι να φτάσετε σε ένα σημείο, όπου η ντουλάπα σας ξεχειλίζει.
Και ξαφνικά, αυτό που κάποτε ήταν ένα οργανωμένο αριστούργημα είναι πλέον ένα χάος έτοιμο να εκραγεί και χρειάζεται επειγόντως μια εκκαθάριση.
Για να αποφύγετε τα συχνά ξεκαθαρίσματα της ντουλάπας σας, που και χρονοβόρα είναι και δεν τα λες και διασκεδαστικά, δοκιμάστε να κάνετε τις αγορές σας λίγο πιο στρατηγικά.
Δεν υπάρχει τίποτα πιο ικανοποιητικό, από το να προσθέσετε στην ντουλάπα σας, ένα κομμάτι, που το λατρέψατε από την πρώτη στιγμή που το είδατε στη βιτρίνα και που θα συνεχίσετε να το αγαπάτε και φοράτε για χρόνια. Με λίγη προνοητικότητα και μία καλή στρατηγική αγορών, κάθε κομμάτι της γκαρνταρόμπας σας μπορεί να σας προσφέρει αυτή την εμπειρία.
Την επόμενη φορά λοιπόν, που θα έτοιμες να πατήσετε το «προσθήκη στο καλάθι» ή να κατευθυνθείτε στο ταμείο του καταστήματος για να πληρώσετε, κάντε μια παύση και αναρωτηθείτε τα παρακάτω:
1. Μπορώ να δημιουργήσω τρία διαφορετικά σύνολα και στυλ με κομμάτια που ήδη έχω;
Πολύ συχνά, πέφτουμε στην παγίδα να αγοράσουμε κάτι καινούργιο που είδαμε, επειδή σκεφτήκαμε, ότι στη ντουλάπα μας υπάρχει ήδη το τέλειο ρούχο για να το συνδυάσουμε. Αν μπορείτε να το καταφέρετε-αυτό είναι υπέροχο – αλλά θα πρέπει να μπορείτε να φορέσετε ένα κομμάτι με περισσότερους από έναν τρόπους για να δικαιολογήσετε την αγορά του.
Προσπαθήστε να σκεφτείτε τρία διαφορετικά ρούχα σας, που μπορείτε να συνδυάσετε με την καινούρια σας αγορά, για να δημιουργήσετε σύνολα, που θα αγαπήσετε. Εάν απαιτείται η αγορά ακόμη περισσότερων κομματιών για να ολοκληρωσετε το look, που έχετε στο μυαλό σας, μάλλον δεν είναι σωστή κίνηση να το αγοράσετε.
2. Θα το αγόραζα αν δεν ήταν σε έκπτωση;
Ξέρουμε, πόσο δύσκολο είναι να αντισταθείς στους πειρασμούς των εκπτώσεων. Αλλά μια από τις στρατηγικές, που αλλάζουν το παιχνίδι των αγορών είναι η εξής: Εάν κάτι κοστίζει 60€ από 100€, που ήταν η αρχική του τιμή, δεν εξοικονομείτε 40€—εξακολουθείτε να ξοδεύετε 60€.
Αν κάτι που είστε σίγουρες, ότι θα αγαπήσετε και θα φορέσετε πολύ, είναι σε προσφορά, εννοείται ότι θα το προσθέσετε στο καλάθι σας. Αλλά αν αγοράζετε κάτι μόνο και μόνο επειδή είναι σε προσφορά, αυτό είναι μια άλλη ιστορία.
Η καλύτερη ερώτηση, που μπορείτε να κάνετε στον εαυτό σας είναι: θα είχατε την ίδια εμμονή με αυτό αν δεν ήταν σε προσφορά; Εάν η έκπτωση είναι το κύριο πράγμα που σας δελεάζει, καλύτερα να το προσπεράσετε.
3. Μου ταιριάζει αυτό;
Ειδικά στην εποχή των ηλεκτρονικών αγορών, είναι εύκολο να παραγγείλετε κάτι σε μέγεθος, που δεν είναι το σωστό και τελικά να το κρατήσετε, επειδή η επιστροφή του θα ήταν και δύσκολη και ίσως επιπλέον δαπανηρή.
Ρωτήστε τον εαυτό σας: Εάν ψωνίζατε από το κατάστημα και το δοκιμάζατε, θα πηγαίνατε να πάρετε ένα νούμερο μεγαλύτερο ή μικρότερο; Εάν η απάντηση είναι «ναι», καλύτερα να το επιστρέψετε ή να το αλλάξετε γιατί δεν είναι στα μέτρα σας.
Εάν ψωνίζετε στο κατάστημα και το μέγεθός σας έχει εξαντληθεί, μην προσπαθείτε να σκεφτείτε τρόπους να φέρετε ένα ακατάλληλο κομμάτι στα μέτρα σας. Είναι καλύτερο να περιμένετε να βρείτε κάτι, που πραγματικά σας ταιριάζει, εκτός αν έχετε την πρόθεση να το μεταποιήσετε ξοδεύοντας επιπλέον χρόνο και χρήμα-αν δεν μπορείτε να το κάνετε μόνες σας.
4. Το αγοράζω μόνο επειδή είναι στη μόδα;
Ειδικά με τις διαφορετικές τάσεις και τα κομμάτια, που γίνονται viral, στο Instagram κάθε εβδομάδα, για παράδειγμα, είναι πιο εύκολο από ποτέ να αγοράσετε κάτι απλά και μόνο για να ακολουθήσετε τις τάσεις. Αν και όλοι λίγο πολύ είμαστε θύματα αυτού του φαινομένου, το κλειδί είναι να βεβαιωθείτε, ότι σας αρέσει πραγματικά το κομμάτι.
Για παράδειγμα, αν σας αρέσει η ιδέα μιας κορυφαίας τάσης αλλά στην πραγματικότητα το να φοράτε το ρούχο, σας κάνει να νιώθετε άβολα, αυτή η τάση δεν είναι για εσάς. Η μόδα είναι υποκειμενική. Μην αγοράζετε κάτι μόνο και μόνο επειδή το κάνουν όλοι οι άλλοι.
5. Ποιο θα είναι «το κόστος ανά φορά χρήσης»;
Ένα από τα πιο χρήσιμα πράγματα που πρέπει να λάβετε υπόψη, όταν αγοράζετε κάτι, είναι το κόστος του ανά φορά που θα το φορέσετε ή αλλιώς, το κόστος του ρούχου διαιρεμένο με τις φορές που θα το φορέσετε.
Μπορεί να ακούγεται καλύτερο να αγοράσετε ένα ζευγάρι statement μπότες αξίας 200€ από ένα ζευγάρι κλασικά loafers αξίας 500€. Αλλά αν φοράτε τις statement μπότες μόνο δύο φορές το χρόνο και φοράτε τα loafers πολλές φορές την εβδομάδα, το κόστος ανά φορά σημαίνει, ότι τα loafers είναι η αγορά που αξίζει τον κόπο να επενδύσετε.
Ένα εξαιρετικό παράδειγμα είναι οι αγορές που κάνετε όταν είστε καλεσμένοι σε ένα γάμο. Αν ξέρετε από την αρχή, ότι το συγκεκριμένο ρούχο δεν θα μπορέσει να «αντέξει» περισσότερους από έναν γάμο, είναι καλύτερα να νοικιάσετε ένα φόρεμα ή να δανειστείτε ένα από μία φίλη.
Μην σπαταλάτε χώρο στη ντουλάπα σας για κάτι που δεν πρόκειται να φορέσετε ξανά, που το φορέσατε μόνο μια φορά και που πιθανότατα μετανιώσατε που το φορέσατε από τη αρχή της βραδιάς.
Εδώ κάπου σκεφτείτε, πόσα ρούχα, που δεν έχουμε καν βγάλει ακόμα το ταμπελάκι, κάνουν κατάληψη στη ντουλάπα μας και …τρύπες στο πορτοφόλι μας.
Πριν αποφασίσετε λοιπόν να ψωνίσετε κάτι που θα σας ενθουσιάσει, σταθείτε μπροστά στη ντουλάπα σας και δείτε αν το έχετε πραγματικά ανάγκη και αν τα χρήματα που θα ξοδέψετε θα πιάσουν τόπο. Επενδύστε σε κάτι που θα είστε σίγουρες, ότι θα το φορέσετε και ότι θα νιώθετε άνετα μέσα σε αυτό.
Πηγή: theeverygirl.com