«Μια γυναίκα πρέπει να μυρίζει σαν γυναίκα, όχι σαν τριαντάφυλλο». Η παραπάνω φράση ανήκει στην Coco Chanel η οποία εμπνεύστηκε ένα εμβληματικό και διαχρονικό άρωμα, το Chanel No. 5.
Όταν η Marilyn Monroe ρωτήθηκε, «Τι φοράς στον ύπνο;», εκείνη απάντησε: «Μόνο μερικές σταγόνες από το Νο. 5». Από τότε το όνομα της συνδέθηκε με το συγκεκριμένο άρωμα και η Monroe ήταν ίσως ο πιο διάσημος θαυμαστής του αρώματος, που γιόρτασε πρόσφατα τα 100α γενέθλιά του.
Από τότε που κυκλοφόρησε, στις 5 Μαΐου 1921, το Chanel No.5 έχει αντέξει και εξακολουθεί να αντέχει στο χρόνο και στον ανταγωνισμό. Για παράδειγμα, το 2019 υπολογίζεται ότι 1,92 εκατομμύρια γυναίκες αγόρασαν ένα μπουκάλι, μόνο στη Μεγάλη Βρετανία.
Που οφείλεται η επιτυχία του Chanel No. 5
Μια εμβληματική επωνυμία έχει πάντα πέντε βασικά στοιχεία:
- είναι φιλόδοξη
- έχει ισχυρό λογότυπο και με προσωπικότητα
- είναι πανταχού παρούσα σε όλη την κοινωνία
- οι καταναλωτές αισθάνονται μια προσωπική σύνδεση μαζί της
Το Chanel No. 5 τα έχει όλα! Τέτοιες μάρκες ξεπερνούν τις απλές αγορές. Η επωνυμία του, έχει συνδεθεί με κάτι το «εκλεπτυσμένο, ιδιαίτερο και μαγικό», προσφέροντας στους καταναλωτές μια νότα μαγείας απλά και μόνο μέσω της κατοχής του αντικειμένου.
Δεν είναι, φυσικά, μόνο η δύναμη της μάρκας, που κάνει το Νο. 5 επιτυχημένο, αλλά και το ίδιο το άρωμα, με λουλουδένιες μυρωδιές που αναμειγνύονται δημιουργώντας έτσι ένα αποτέλεσμα που έχει περιγραφεί ως «ζεστή, ξυλώδη βάση».
Η μοναδικότητα του αρώματος
Έχετε μυρίσει ποτέ ένα άρωμα σε ένα γεμάτο εμπορικό κέντρο ή σε ένα πάρτι και αμέσως σκεφτήκατε κάποιον που το φόρεσε; Με το συγκεκριμένο είναι πολύ πιθανόν να σας έχει συμβεί. Μελέτες άλλωστε, έχουν καθορίσει μια σαφή σχέση μεταξύ της όσφρησης και των συναισθημάτων και των αναμνήσεων.
Για εμβληματικές μάρκες, όπως το Chanel No. 5, δεν είναι μόνο το άρωμα που πωλείται: είναι επίσης η ιστορία — μια ιστορία, που ενισχύεται από την γλυκόπικρη ποιότητα της νοσταλγίας και με τους τρόπους με τους οποίους ο εγκέφαλός μας συνδέει το άρωμα με τη μνήμη.
Διάσημοι εκπρόσωποι
Η Coco Chanel και η Marilyn Monroe δεν ήταν τα μόνα «πρόσωπα» του αρώματος. Διασημότητες όπως η Audrey Tautou και ο Brad Pitt ανέλαβαν την προώθηση του No.5. Το 2004, η εταιρεία ξόδεψε 33 εκατομμύρια δολάρια, δηλαδή όσα κοστίζουν περίπου 300.000 μπουκάλια αρώματος, σε μια τρίλεπτη διαφήμιση με πρωταγωνίστρια τη Nicole Kidman και σκηνοθεσία του Baz Luhrmann.
Σήμερα, η εταιρεία Chanel που ξεκίνησε ως ένα μικρό κατάστημα καπέλων κατατάσσεται στην 52η θέση παγκοσμίως στη λίστα με τις πιο ακριβές μάρκες του Forbes, με αξία 12,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Αυτός που είναι σε θέση να αναγνωρίσει την αξία της τεχνης σε οποιαδήποτε μορφή της, θα πρέπει επίσης να γνωρίζει ότι τίποτα δεν είναι τέλειο. Ωστόσο, μερικά πράγματα έρχονται πολύ κοντά στην τελειότητα. Μία τέτοια περίπτωση είναι το Chanel No. 5!
Πηγή: theconversation.com