Η μουσική ήταν από πάντα συνυφασμένη με τη μόδα και το στυλ. Ωστόσο, οι σημερινοί μουσικοί έχουν πολύ μεγαλύτερη επιρροή στις τελευταίες τάσεις της μόδας.
Αναφερόμενοι συνεχώς σε επώνυμες μάρκες στα τραγούδια τους και στα video clip, υπογράφοντας αποκλειστικά συμβόλαια προώθησης με εταιρίες και δημιουργώντας ακόμα και τις δικές τους σειρές ρούχων, αυτοί οι νέοι καλλιτέχνες επηρεάζουν τη μόδα όσο ποτέ. Αυτό που πουλάνε στην ουσία, είναι πρώτα το όνομά τους και μετά το προϊόν και τα κέρδη είναι τεράστια και για τις δυο πλευρές.
Ας δούμε μερικά πετυχημένα παραδείγματα.
Run D.M.C
Η μόδα και η μουσική έχουν μια στενή σχέση εδώ και αιώνες. Το 1986, το επιτυχημένο τραγούδι των Run D.M.C. «My Adidas» έκανε εκατομμύρια ανθρώπους να αγοράσουν τη μάρκα με τις 3 ρίγες.
Γρήγορα, η Adidas το παρατήρησε αυτό και το συγκρότημα χιπ χοπ κατέληξε να λάβει 1,5 εκατομμύρια δολάρια για να διαφημίσει την εταιρεία. Επιπλέον, οι Run D.M.C. είχαν τη δική τους σειρά sneakers με το λογότυπο του γκρουπ κεντημένο στην πλάτη. Αυτή ήταν η πρώτη συμφωνία ρούχων στο hip hop.
Καθώς η μουσική γίνεται πιο mainstream, δημοφιλείς μουσικοί όπως ο Drake, η Rihanna, ο Pharrell Williams και ο Kanye West έχουν όλοι μεγάλη επιρροή στα σημερινά trending στυλ. Είναι πολύ σπάνιο να βρεις έναν δημοφιλή μουσικό χωρίς κάποιο είδος «συμφωνίας» με μία εταιρία.
Pharrel Williams
Πιθανώς μια από τις πιο εμβληματικές φιγούρες στη σημερινή κουλτούρα της μόδας είναι ο Pharrel Williams. Ο 46χρονος μουσικός και σχεδιαστής έχει συνεργαστεί με αμέτρητα brands όπως Chanel, Bape, Adidas και άλλα. Επιπλέον, ο Williams έχει τη δική του επωνυμία streetwear, “Billionaire Boys Club”.
Η επιρροή του Williams στη μόδα είναι ξεκάθαρη, αφού βοήθησε στη διάδοση των αθλητικών παπουτσιών Adidas NMD και έφερε στη μόδα πολύχρωμα, λουλουδάτα μοτίβα στα ρούχα με τη συνεργασία του με τον Stan Smith, επίσης με την Adidas.
Kanye West
Το 2013, ο Κάνιε Γουέστ αφήνει τη Nike για την Adidas. Η ίδια η Adidas κάνει λόγο για την «πιο σημαντική συνεργασία που υπήρξε ποτέ, μεταξύ εταιρείας αθλητικών ειδών και ατόμου που δεν είναι αθλητής».
Το καλοκαίρι του 2015, ο Kanye West κυκλοφόρησε το πρώτο παπούτσι, που θα άλλαζε τα πάντα στην αγορά της μόδας μέχρι και σήμερα. Το adidas Originals x YEEZY Boost 350 κυκλοφόρησε και ήταν η δεύτερη συνεργασία που ο ράπερ είχε με την adidas. Τα Boost 750 high-tops είχαν κυκλοφορήσει νωρίτερα, αλλά τα πιο οικονομικά 350 ήταν το αποκορύφωμα μιας επιτυχημένης διαφημιστικής εκστρατείας, που απέφερε τεράστια κέρδη.
Το φαινόμενο «Kanye» στο χώρο της μουσικής ήταν δεδομένο, αλλά εκείνο το καλοκαίρι γεννήθηκε ένα νέο εμπορικό φαινόμενο. Τα παπούτσια προκάλεσαν φρενίτιδα και άρχισαν να… ξεπουλούν – πριν καν φτάσουν στην αγορά. Τα social media κατακλύστηκαν από αναφορές στο προϊόν και φανατικοί των αθλητικών παπουτσιών σε ολόκληρο τον κόσμο, έδωσαν μάχη για ένα ζευγάρι.
Γνωστή για την υψηλή ζήτηση και τους οπαδούς του, το brand του West είναι πλέον μια εταιρεία πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων. Αν και αυτά τα παπούτσια μπορεί να κοστίζουν χιλιάδες, λατρεύονται από διασημότητες και φαν του Kanye. Ωστόσο, η επιρροή του West στη μόδα δεν οφείλεται αποκλειστικά στα Yeezy. Πολλοί δίνουν τα εύσημα στο West γιατί επανέφερε στη ζωή την Champion, την εταιρεία αθλητικών ρούχων, φορώντας τα ρούχα τους.
Ο West μάλιστα βγάζει σε δημοπρασία τα πρώτα αθλητικά που φόρεσε σε δημόσια του εμφάνιση, ένα ζευγάρι Nike που φορέθηκαν στα βραβεία Γκράμι του 2008.
Την δημοπρασία έχει αναλάβει ο γνωστός οίκος Sotheby’s, ο οποίος εκτιμά, ότι τα αθλητικά παπούτσια θα ξεπεράσουν την τιμή του ενός εκατομμυρίου δολαρίων, «σπάζοντας» το ρεκόρ της υψηλότερης τιμής, που έχουν ποτέ πετύχει σε δημοπρασία αντίστοιχα υποδήματα.
Σήμερα, αν ανοίξετε το ραδιόφωνο, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι θα ακούσετε επωνυμίες σχεδιαστών να προωθούνται. Είτε είναι ο Gunna που παραδέχεται ότι δύσκολα μπορεί να γράψει τα ονόματα αυτών των επώνυμων σχεδιαστών στο επιτυχημένο σινγκλ του 2018 «Drip Too Hard», είτε ο Young Thug που προωθεί τις ακριβές τσάντες Chanel στο τραγούδι που ονομάζεται απλώς «Chanel (Go Get It)», φαίνεται πως η μουσική σήμερα, προωθεί ξεκάθαρα συγκεκριμένα brand μόδας υψηλής ποιότητας.
Αν και η μουσική ραπ έχει αναμφισβήτητα μεγάλη επίδραση στη σημερινή μόδα, το ίδιο κάνουν και άλλα είδη.
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η Billie Elish, η 18χρονη τραγουδίστρια από την Καλιφόρνια, δημιουργεί τη δική της ιδέα για το στυλ. Με τους φανατικούς της followers και τα απόλυτα outfit της, η ποπ καλλιτέχνιδα θαυμαστές σε όλο τον κόσμο, που φορούν τα neon καπέλα της και τα πουκάμισα της.
Η σύγχρονη μουσική έχει πλέον τόσο στενή σχέση με τη μόδα, που φαίνεται, ότι αυτοί οι δύο δεν θα χωρίσουν σύντομα. Με τις συνεχείς προωθήσεις, αναφορές σε μάρκες και προσφορές, είναι σαφές ότι η μουσική θα συνεχίσει να επηρεάζει τις τάσεις της μόδας και να εμπνέει το στυλ όπως το ξέρουμε σήμερα.
Πηγή: www.theblakebeat.com