Οι μάρκες πολυτελείας όπως η Louis Vuitton, η Dior και η Gucci είναι συνώνυμες με τη χλιδή και την επωνυμία. Κυριαρχούν στην αγορά με δισεκατομμύρια σε ετήσιες πωλήσεις, αλλά αυτό που οι περισσότεροι άνθρωποι δεν συνειδητοποιούν είναι, ότι αυτές οι επωνυμίες δεν πωλούν απλώς προϊόντα – πουλάνε μια προσεκτικά φτιαγμένη ψευδαίσθηση. Αξιοποιώντας τη νευροεπιστήμη και τις προηγμένες τεχνικές μάρκετινγκ, αυτές οι μάρκες χειραγωγούν τη συμπεριφορά των καταναλωτών για να αυξήσουν τις πωλήσεις και τα κέρδη τους. Ας εξερευνήσουμε τις στρατηγικές που χρησιμοποιούν:
Αποκλειστικότητα: Η δύναμη της σπανιότητας
Η αίσθηση της αποκλειστικότητας που δημιουργούν οι μάρκες πολυτελείας κατασκευάζοντας περιορισμένες ποσότητες των προϊόντων τους, καθιστά τα προϊόντα τους πιο επιθυμητά. Και αυτό μπορεί να κάνει τους καταναλωτές να πληρώσουν μια ακριβή τιμή για κάτι που πιστεύουν, ότι είναι σπάνιο ή πολύ δύσκολο να αποκτηθεί. Το λεγόμενο “limited stock”, συνήθως δεν είναι τυχαίο. Διατηρώντας το απόθεμά τους σε χαμηλά επίπεδα, δημιουργούν μια αίσθηση επείγοντος, κάνοντας τα προϊόντα τους να φαίνονται πιο επιθυμητά. Περιορίζοντας τη διαθεσιμότητα, δημιουργούν φρενίτιδα στους καταναλωτές, αυξάνοντας τη ζήτηση και την αντιληπτή αξία.
Απόδειξη του κοινωνικού στάτους
Οι επωνυμίες προσφέρουν ένα προϊόν, που έχει την ικανότητα να δημιουργήσει ένα συναίσθημα κοινωνικής δύναμης και υπεροχής. Επιπλέον, συνδέοντας τα προϊόντα τους με άτομα υψηλού στάτους, διασημότητες ή ακόμα και influencers, αυξάνουν την αξία τους. Οι μάρκες πολυτελείας κατανοούν, ότι οι καταναλωτές συχνά αγοράζουν έναν τρόπο ζωής ή εικόνα, όχι απλώς ένα προϊόν. Η Gucci π.χ, εστιάζει στην κοινωνική θέση και τη συσχέτιση της επωνυμίας και των προϊόντων της με διασημότητες, για να επηρεάσει τη συμπεριφορά των καταναλωτών μέσω τακτικών μάρκετινγκ. Αυτή είναι μια στρατηγική που χρησιμοποιούν πάντα οι μάρκες πολυτελείας.
Στρατηγικές τιμολόγησης: Η ψευδαίσθηση της αξίας
Στον οίκο Dior, για παράδειγμα ο πελάτης εντυπωσιάζεται από την τιμή της τσάντας των 3.500 δολαρίων, η κατασκευή της οποίας στην πραγματικότητα κοστίζει μόλις 57 δολάρια. Αυτή η διαφορά είναι συγκλονιστική, αλλά είναι όλα μέρος της στρατηγικής τους. Οι επωνυμίες κατανοούν, ότι οι καταναλωτές εξισώνουν τις υψηλές τιμές με την υψηλή αξία. Καθορίζοντας ένα premium σημείο τιμής και καθιερώνουν τα προϊόντα τους ως είδη πολυτελείας, ακόμη και αν το πραγματικό κόστος παραγωγής είναι χαμηλό.
Νευρομάρκετινγκ: Χειρισμός της Συμπεριφοράς Καταναλωτή
Εμπορικά σήματα όπως π.χ ο Balenciaga ανεβάζουν το μάρκετινγκ στο επόμενο επίπεδο χρησιμοποιώντας τεχνικές νευρομάρκετινγκ. Μελετούν δηλαδή, πώς αντιδρά ο εγκέφαλός μας σε ορισμένα ερεθίσματα, όπως σχέδια προϊόντων και διαφημίσεις, για να επηρεάσουν τις αγοραστικές μας αποφάσεις. Κατανοώντας τι προκαλεί μια συναισθηματική απόκριση, αυτές οι επωνυμίες μπορούν να δημιουργήσουν καμπάνιες, που έχουν απήχηση σε βαθύτερο επίπεδο και μας επηρεάζουν περισσότερο.
Εξατομικευμένη εξυπηρέτηση και μοναδική εμπειρία για τον πελάτη
Η Rolex, ένας άλλος τιτάνας πολυτελείας, είναι ο κυρίαρχος της εμπειρίας του πελάτη. Δεν πουλάνε μόνο ρολόγια – δημιουργούν ένα ολόκληρο ταξίδι για τους πελάτες τους. Εστιάζουν στην αποκλειστικότητα πώλησης μέσω περιορισμένης διαθεσιμότητας και ενός συστήματος λίστας αναμονής. Οι πολυτελείς επωνυμίες εστιάζουν στην αιτιολόγηση των premium τιμών μέσω της εξαιρετικής εμπειρίας που προσφέρουν και της εξατομικευμένης εξυπηρέτησης. Η μάρκα διασφαλίζει, ότι κάθε αλληλεπίδραση με τον πελάτη είναι εξατομικευμένη και αξέχαστη. Αυτή η εστίαση στην εμπειρία των πελατών είναι ένας ακόμα λόγος, που τους επιτρέπει, να χρεώνουν υψηλές τιμές.
Οι μεγάλες επωνυμίες μελετούν τις αντιδράσεις του εγκεφάλου και χρησιμοποιούν συναισθηματικά ερεθίσματα για να αυξήσουν τις πωλήσεις, τονίζοντας τη σημασία της πρόκλησης συναισθημάτων στις καμπάνιες μάρκετινγκ. Τακτικές νευροεπιστήμης και μάρκετινγκ στοχεύουν στη συναισθηματική σύνδεση του προϊόντος με τους καταναλωτές, ενώ δημιουργούν μια αίσθηση αποκλειστικότητας μέσω περιορισμένου αποθέματος και μεγάλης ζήτησης. Αν βάλουμε στην εξίσωση και την επιρροή των διασημοτήτων που χρησιμοποιούν για να αυξήσουν τις πωλήσεις τους, δεν είναι δύσκολο να καταλάβει κανείς, πόσο εύκολα μπορούν να χειριστούν τα συναισθήματα μας και τις ανάγκες μας, πάντα στο βωμό του κέρδους.
Πηγή: www.chaindesk.ai