Σας αρέσει να στολίζετε για τα Χριστούγεννα, ή το να στήσετε και μόνο το το δέντρο, σας φαίνεται πολύ δουλειά; Σε όποιο στρατόπεδο κι αν ανήκετε, σκεφτείτε τις βιτρίνες των πολυκαταστημάτων, που έχουν τεράστιο χώρο για να γεμίσουν με γιορτινές πινελιές.
Η πρώτη χριστουγεννιάτικη βιτρίνα
Ήταν το πολυκατάστημα Macy’s της Νέας Υόρκης, το πρώτο που δημιούργησε μια χριστουγεννιάτικη βιτρίνα στα τέλη της δεκαετίας του 1870. Λίγα χρόνια νωρίτερα, ήταν επίσης το πρώτο, που έφερε τον Άγιο Βασίλη σε καταστήματα για να τον συναντούν τα παιδιά. Η πρώτη τους χριστουγεννιάτικη βιτρίνα περιλάμβανε μια επιλογή από πορσελάνινες κούκλες από όλο τον κόσμο και σκηνές από το δημοφιλές μυθιστόρημα της Harriet Beecher Stowe, “Η καλύβα του μπάρμπα Θωμά”.
Το Macy’s συνεχίζει να αφιερώνει χρόνο, κόπο και χρήμα για τους εορταστικούς στολισμούς του. Πάνω από 200 άτομα εργάζονται μέρα και νύχτα για τρεις εβδομάδες. Αλλά ξέρουν ότι αξίζει τον κόπο, γιατί εν όψει της παραμονής των Χριστουγέννων, περισσότεροι από 10.000 άνθρωποι την ώρα θαυμάζουν τη δημιουργία τους. Άλλα καταστήματα ακολούθησαν γρήγορα το παράδειγμά τους, το καθένα προσπαθώντας να ξεπεράσει τις προσπάθειες των ανταγωνιστών του και επένδυσαν μεγάλες ποσά για να προσελκύσουν τους αγοραστές. Τα αποκαλυπτήρια των χριστουγεννιάτικων βιτρινών προσέλκυαν συχνά τεράστια πλήθη χιλιάδων.
Ο κύριος Selfridge: Ένας Αμερικανός στο Λονδίνο
Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η διακόσμηση των βιτρινών για τα Χριστούγεννα ξεκίνησε το 1909, όταν το Selfridges άνοιξε το κατάστημά του στην Oxford Street. Ο Χάρι Γκόρντον Σέλφριτζ, έφερε την παράδοση του στολισμού βιτρίνας από την πατρίδα του την Αμερική. Ο Mr Selfridge, έφτασε στο Λονδίνο, αποφασισμένος να αλλάξει την ως τότε βαρετή χριστουγεννιάτικη αγορά της χώρας. Όταν άρχισε να σχεδιάζει το Selfridges, επέμεινε να έχει όχι μόνο τη μεγαλύτερη συνεχή πρόσοψη παραθύρων στη Βρετανία αλλά και τα μεγαλύτερα γυάλινα παράθυρα από οπουδήποτε στον κόσμο εκείνη την εποχή!
Οι θεατρικά ντυμένες βιτρίνες του Selfridges είχαν τεράστια επιτυχία! Το Selfridges χρειάζεται περισσότερους από 500 υπαλλήλους για να δημιουργήσουν και να στήσουν τις χριστουγεννιάτικες βιτρίνες μόνο στο υποκατάστημά τους στο Λονδίνο στην Oxford Street. Τις τελευταίες οκτώ ημέρες προτού αποκαλυφθούν οι βιτρίνες τους στο κοινό, μια ομάδα 100 ατόμων εργάζεται συνεχώς για 24 ώρες την ημέρα, σε βάρδιες, για να διασφαλίσει ότι όλα είναι τέλεια.
Η εξέλιξη στις χριστουγεννιάτικες βιτρίνες
Όταν οι Lord & Taylor δημιούργησαν ένα κατάστημα στην Πέμπτη Λεωφόρο της Νέας Υόρκης, εγκατέστησαν ένα υδραυλικό σύστημα. Αυτό τους επέτρεπε να δημιουργήσουν τις βιτρίνες τους κρυφά, κάτω στο υπόγειο, και στη συνέχεια να τις σηκώσουν στη θέση τους την τελευταία στιγμή. Στη δεκαετία του 1950, το πολυκατάστημα της Ουάσιγκτον Woodward & Lothrop χρησιμοποιούσε πραγματικούς πιγκουίνους στη χριστουγεννιάτικη βιτρίνα τους! Πολλά πολυκαταστήματα είναι εξίσου προσεγμένα. Μια βιτρίνα μήκους 20 μέτρων στο Fortnum & Mason χρειάστηκε μια ομάδα γλυπτών, καλλιτεχνών και make-up artists να δουλέψει πάνω από δώδεκα εβδομάδες. Το κατάστημα Harvey Nichols του Λονδίνου έχει χρησιμοποιήσει 5.370 μέτρα λωρίδων LED, ενώ στο Bloomingdales της Νέας Υόρκης έχουν χρησιμοποιηθεί 7,6 εκατομμύρια κρύσταλλα Swarovski για μια χριστουγεννιάτικη βιτρίνα!
Οι χριστουγεννιάτικες βιτρίνες είναι ξεχωριστές. Είναι η εποχή του χρόνου, που οι βιτρίνες πουλάνε όνειρα και νοσταλγία. Αν απλώς κατεβάζετε τα χριστουγεννιάτικα στολίδια σας από το πατάρι και τα ξεσκονίζετε, σκεφτείτε τις χριστουγεννιάτικα βιτρίνες σε όλο τον κόσμο. Έχουν ήδη αρχίσει να σχεδιάζουν τα επόμενα Χριστούγεννα. Για αυτούς, τα Χριστούγεννα του 2023 είναι ήδη περσινά!
Πηγή: historyofyesterday.com