Η Ρωσία έχει πρόβλημα με το αλκοόλ. Σύμφωνα με μια μελέτη στο ιατρικό περιοδικό “The Lancet” του Ηνωμένου Βασιλείου, το 25% των Ρώσων ανδρών πεθαίνουν πριν γίνουν 55 ετών, με τους περισσότερους θανάτους να οφείλονται στο αλκοόλ. Η χώρα έχει ένα από τα υψηλότερα επίπεδα κατανάλωσης αλκοόλ στον κόσμο, μετά τη Λευκορωσία, τη Μολδαβία και τη Λιθουανία, σύμφωνα με μελέτη του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας.
«Μην φτάσετε στον πάτο»
Αλλά όπως σε πολλούς ανθρώπους, και στους Ρώσους δεν αρέσει να τους λένε, πως να ζήσουν τη ζωή τους. Έτσι, σε μια προσπάθεια να μεταφέρει ένα μήνυμα σχετικά με την υπεύθυνη κατανάλωση αλκοόλ, η διαφημιστική εταιρεία “Y&R Russia” αποφάσισε να χρησιμοποιήσει το ίδιο το μπουκάλι.
Συνεργάστηκε με τον διανομέα κρασιών “Simple Wines” στην καμπάνια, γνωστή ως «Μην φτάσετε στον πάτο» και εικονογράφησε 1.000 μπουκάλια, τα οποία δείχνουν φωτογραφίες ενός ζευγαριού που απολαμβάνει μια βραδινή έξοδο με το αυτοκίνητο, αλλά οι εικόνες όσο περισσότερο πίνετε, τόσο χειροτερεύουν.
Οι εικόνες αυτές είναι αόρατες όταν το μπουκάλι είναι γεμάτο, αλλά καθώς αδειάζετε περισσότερο κρασί, οι σκηνές γίνονται όλο και πιο άγριες, με τη μία να δείχνει το ζευγάρι να μπαίνει σε ένα αυτοκίνητο και στη συνέχεια να το τρακάρει. Ένα βίντεο που συνοδεύει την εκστρατεία ρωτά: «Πώς μπορούμε να εκπαιδεύσουμε τους ανθρώπους σε μια χώρα όπου η κατανάλωση αλκοόλ είναι βαθιά ριζωμένη στην εθνική κουλτούρα;»
Τα μπουκάλια ως μέρος της εκστρατείας στάλθηκαν σε bloggers καθώς και σε κάβες, σε μια προσπάθεια να απομακρυνθούν από τις «τακτικές σοκ», που χρησιμοποιούνται συχνά στην κρατική διαφήμιση για την αντιμετώπιση της υπερβολικής κατανάλωσης αλκοόλ. Το κρασί δόθηκε επίσης σε ανθρώπους σε μπαρ, με στόχο να τους πει «μπορείτε να φτάσετε στον πάτο του μπουκαλιού, αλλά δεν πρέπει να αφήσετε τον εαυτό σας να φτάσει στον πάτο της ζωής».
«Στους Ρώσους δεν αρέσει να τους κάνουν διαλέξεις για το ποτό. Αλλά αυτή η προσέγγιση τράβηξε το ενδιαφέρον των ανθρώπων και τους προκάλεσε να σκεφτούν χωρίς να τους κάνουν κήρυγμα», δήλωσε ο Αντιπρόεδρος της Simple Wine, Anatoly Korneev. Έστω και ένας άνθρωπος να σωθεί, είναι σημαντικό.
Πηγή: www.cnbc.com