Έχετε παρατηρήσει ποτέ ότι ο χρόνος φαίνεται να σταματάει όταν περιπλανιέστε στους διαδρόμους ενός σούπερ μάρκετ; Δεν είστε μόνοι. Τα σούπερ μάρκετ έχουν σχεδιαστεί σκόπιμα για να δημιουργήσουν μια μακροσκελή εμπειρία αγορών, παραλείποντας ένα κρίσιμο στοιχείο: τα ρολόγια.
Αυτή η απουσία εξυπηρετεί έναν συγκεκριμένο σκοπό και η κατανόηση της ψυχολογίας πίσω από αυτό μπορεί να ρίξει φως στις λεπτές στρατηγικές που χρησιμοποιούν για να μας κρατήσουν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα στο κατάστημα.
Ο χρόνος σταματά
Ο πρώτος λόγος για την απουσία ρολογιών στα σούπερ μάρκετ είναι να δημιουργηθεί μια αίσθηση ότι ο χρόνος «παγώνει». Όταν οι αγοραστές χάνουν την αίσθηση του χρόνου, είναι πιο πιθανό να ξοδέψουν επιπλέον λεπτά, ή ακόμα και ώρες, μελετώντας διαφορετικά προϊόντα. Αυτή η τακτική αυξάνει τις πιθανότητες πραγματοποίησης παρορμητικών αγορών, καθώς οι πελάτες ανησυχούν λιγότερο για το πόση ώρα ψωνίζουν.
Αποπροσανατολίζοντας τον καταναλωτή
Ένας άλλος βασικός παράγοντας είναι ότι τα σούπερ μάρκετ στοχεύουν να αποπροσανατολίσουν τους αγοραστές, καθιστώντας δύσκολο για αυτούς να μετρήσουν το χρόνο. Χωρίς ρολόγια ή ορατά παράθυρα, οι καταναλωτές απορροφώνται από την αγοραστική εμπειρία, εστιάζοντας αποκλειστικά στα προϊόντα που εκτίθενται μπροστά τους. Αυτή η τακτική είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική σε μεγαλύτερα σούπερ μάρκετ, όπου η εκτεταμένη διάταξη μπορεί να καταστήσει ακόμη πιο δύσκολη την εκτίμηση του χρόνου που δαπανάται μέσα.
Η στρατηγική ταξιδιού
Επιπλέον, τα σούπερ μάρκετ είναι στρατηγικά σχεδιασμένα για να οδηγούν τους πελάτες σε ένα ταξίδι. Η διάταξη, η τοποθέτηση των προϊόντων και οι διαφημιστικές οθόνες σχεδιάζονται σχολαστικά για να ενθαρρύνουν τους αγοραστές να πλοηγηθούν σε ολόκληρο το κατάστημα. Η έλλειψη δεικτών χρόνου συμβάλλει στην αίσθηση ότι ξεκινάτε ένα ταξίδι, αντί να εκτελείτε μια χρονομετρημένη δουλειά.
H απουσία ρολογιών στα σούπερ μάρκετ είναι μια υπολογισμένη κίνηση για την ενίσχυση της αγοραστικής εμπειρίας και τη μεγιστοποίηση των πωλήσεων. Δημιουργώντας ένα διαχρονικό και αποπροσανατολιστικό περιβάλλον, τα σούπερ μάρκετ ενθαρρύνουν τους αγοραστές να εξερευνήσουν τους διαδρόμους τους εκτενέστερα και να επιδοθούν σε παρορμητικές αγορές.
Ενώ μπορείτε να φύγετε από το κατάστημα με ένα καλάθι γεμάτο είδη παντοπωλείου, μπορείτε επίσης να φύγετε χωρίς σαφή αίσθηση του χρόνου που έχει περάσει. Έτσι, την επόμενη φορά που θα βρεθείτε σε ένα σούπερ μάρκετ, αφιερώστε λίγο χρόνο για να αναλογιστείτε την απουσία ρολογιών και να εξετάσετε την ψυχολογία στο παιχνίδι καθώς περιπλανιέστε στους διαδρόμους.