Η εταιρία Airbnb διέθεσε 10 εκατομμύρια δολάρια για 100 κατασκευαστές σε 23 χώρες, για να βρουν αυτούς, που θα παρουσιάσουν αλλά και θα είναι σε θέση να υλοποιήσουν τις πιο αντισυμβατικές ιδέες για ακίνητα διακοπών.
Δοκίμασε για πρώτη φορά μια μέθοδο, η οποία έκανε πλουσιότερους κατά 100.000 δολάρια, 100 επίδοξους κατασκευαστές, αρχιτέκτονες και σχεδιαστές — για να χτίσουν μοναδικές, αντισυμβατικές κατοικίες διακοπών.
Μάλιστα, μία από τις κριτές των συμμετοχών, η Kristie Wolfe είχε ήδη ξοδέψει 32.000 δολάρια το 2019, για να δημιουργήσει το δικό της ξεχωριστό κατάλυμα διακοπών, το «Big Idaho Potato Hotel». Κατάφερε να το μετατρέψει σε μια από τις πιο διάσημες καταχωρήσεις της Airbnb. Έκτοτε έχει κερδίσει πέντε φορές την αρχική της επένδυση, κάτι που τη βοήθησε να δημιουργήσει άλλα τέσσερα Airbnbs.
Ενώ η εταιρεία δοκιμάστηκε σοβαρά κατά τη διάρκεια της πανδημίας, παλεύει πάλι σκληρά για να επιστρέψει δυναμικά. Παίρνει πρωτοβουλίες και αναζητά δημιουργικούς και πρωτότυπους τρόπους, για να προσελκύσει περισσότερους πελάτες στα ακίνητα της.
Η Airbnb δημιούργησε λοιπόν ένα καταπίστευμα, το «OMG! Fund», μέσω του οποίου διατέθηκαν χρήματα σε κατασκευαστές, για να σχεδιάσουν περίεργα, πρωτότυπα και συναρπαστικά ενοικιαζόμενα καταλύματα.
Αυτό έρχεται να συμβαδίσει με την τάση των ανθρώπων να καταγράφουν συνέχεια εικόνες, από το πού μένουν στα ταξίδια τους και να τις μοιράζονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Υπάρχουν ήδη πολλοί influencers, bloggers και «επαγγελματίες ταξιδιώτες», που έχουν αρχίσει να αναζητούν μοναδικά μέρη και ιδιαίτερα καταλύματα και η Airbnb προσπαθεί να ανταποκριθεί σε αυτήν τη νέα τάση.
Η διαδικασία
Η εταιρεία κατάφερε να προσελκύσει δεκάδες χιλιάδες αιτούντες. Από αυτούς η Airbnb επέλεξε 100 νικητές, που παρουσίασαν περίεργα και δημιουργικά σχέδια για ακίνητα, που θα υποστήριζε οικονομικά η εταιρεία. Για να κάνει κάποιος αίτηση, έπρεπε απλώς περιγράψει την ιδέα του. Οι φιναλίστ θα έπρεπε να παρουσιάσουν και να μοιραστούν το όραμά τους με περισσότερες λεπτομέρειες, με σχεδιαγράμματα, σχέδια και βίντεο.
Προϋποθέσεις για τη συμμετοχή
Ένα σχέδιο θα έπρεπε να είναι κάτι περισσότερο από διαφορετικό. Θα έπρεπε να είναι εκπληκτικό, μοναδικό στο είδος του και να εμπνέει τους ανθρώπους να ξανασκεφτούν, το τι μπορεί να είναι ένα σπίτι.
Η κατασκευή των προτάσεων, θα έπρεπε να είναι εφικτή και να μπορεί να περάσει επιθεωρήσεις κτιρίων και να πληροί τις σχετικές προδιαγραφές.
Θα έπρεπε επίσης να έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή έως τον Αύγουστο του 2023.
Το εσωτερικό θα έπρεπε να είναι τόσο αξιομνημόνευτο όσο και το εξωτερικό, επιτυγχάνοντας μια τέλεια ισορροπία ανάμεσα στο περίεργο concept και το άνετο σπίτι.
Σκέψου Πράσινα. Έπρεπε επίσης να εξετάσουν το ενδεχόμενο χρήσης καθαρής ενέργειας και ανακυκλωμένων υλικών. Το σπίτι έπρεπε να έχει μεγάλο αντίκτυπο στους επισκέπτες και μικρό στον πλανήτη.
Από τους συμμετέχοντες οι 7.931, προσπάθησαν να κάνουν τα έργα τους όσο το δυνατόν πιο βιώσιμα και φιλικά προς το περιβάλλον και να αποφύγουν την υπερβολική χρήση μη ανανεώσιμων πόρων.
Τα πιο κοινά αρχιτεκτονικά σχέδια που συμμετείχαν, περιλαμβάνουν 1.214 δεντρόσπιτα και 389 αιωρούμενες κατασκευές. Υποβλήθηκαν επίσης συνολικά 509 σχέδια με θέμα τα μανιτάρια!
Οι συμμετοχές που επιλέχθηκαν, περιλαμβάνουν ένα απομακρυσμένο σουηδικό φάρο, ένα αγρόκτημα εμπνευσμένο από εργαστήριο αγγειοπλαστικής-με σπίτια σε σχήμα κεραμικών σκευών, ένα σπίτι που επιπλέει και έχει σχήμα αβοκάντο, μια κατασκευή εξολοκλήρου από λάστιχα οχημάτων, ένα οίκημα πανομοιότυπο με κρανίο δεινοσαύρου και για τους πιο ρομαντικούς, το σοκολατένιο σπίτι του Hansel και της Gretel!
Οι κριτές των συμμετοχών
Iris Apfel
Ηγετική φυσιογνωμία τόσο στη μόδα όσο και στο interior design, έχει εμπνεύσει πολλούς σχεδιαστές για δεκαετίες.
Kristie Wolfe
Η Kristie δημιούργησε μερικές από τις πιο τρελές καταχωρίσεις του Airbnb, όπως δύο δεντρόσπιτα και ένα παραμυθένιο σπίτι.
Koichi Takada
Ένας βραβευμένος αρχιτέκτονας με έδρα το Σίδνεϊ, ο Koichi σχεδιάζει υποβλητικούς χώρους εμπνευσμένους από τον κόσμο της φύσης.
Bruce Vaughn
Ως αντιπρόεδρος του Experiential στην Airbnb, ο Bruce επιβλέπει τη δημιουργία καινοτόμων και «καθηλωτικών» εμπειριών διαμονής για τους επισκέπτες.
Γιατί η πρωτοτυπία στις κατασκευές είναι σημαντική
Σε αντίθεση με τις συνηθισμένες ενοικιάσεις, όπου οι άνθρωποι μένουν για μεγαλύτερες περιόδους, η Airbnb εξακολουθεί να εξυπηρετεί, όσους θέλουν να κάνουν διακοπές μόνο για λίγες μέρες. Επόμενο είναι, να θέλουν αυτές οι λίγες μέρες, να είναι ξεχωριστές από κάθε άποψη. Και το που θα μείνουν, είναι από τα πιο βασικά.
Εκτός λοιπόν από πολυτελείς σουίτες ή μεσαιωνικά κάστρα, η Airbnb θα προσθέσει στην ήδη πλούσια συλλογή της, νέες μοναδικές επιλογές σε ακίνητα, που θα μπορούσαν να είναι ελκυστικά για μεγαλύτερους αριθμούς πιθανών παραθεριστών.
Μέσω του καταπιστεύματος, όχι μόνο μπόρεσαν να κάνουν τόσους πολλούς ανθρώπους, να σχεδιάσουν το δικό τους Airbnb, αλλά μπόρεσαν επίσης να υποστηρίξουν 100 από αυτούς να πραγματοποιήσουν αυτά τα έργα.
Γιατί τα «ιδιαίτερα» σχέδια είναι δύσκολο να πραγματοποιηθούν
Σε σύγκριση με τα συμβατικά σπίτια, πολλοί παράγοντες καθιστούν δύσκολο να δημιουργηθούν ιδιαίτερες κατασκευές . Πρώτα και κύρια, το πιο δύσκολο κομμάτι είναι η μοναδικότητα του σχεδίου, να μη γίνει εις βάρος της ακεραιότητας, της στιβαρότητας και της ασφάλειας του οικοδομήματος.
Ένα άλλο πρόβλημα είναι να βρεθεί το εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό, που μπορεί να πραγματοποιήσει αυτό που φαντάστηκαν οι δημιουργοί.
Τέλος, για να ολοκληρώσουν την κατασκευή, οι κατασκευαστές έχουν επίσης να ανησυχούν και για τα υλικά, που οραματίστηκαν να χρησιμοποιήσουν, την προμήθεια τους, το κόστος και εάν τελικά θα ταιριάζουν και στην πράξη όπως στο αρχικό σχέδιο.
Ένας περιοριστικός παράγοντας για πολλούς ανθρώπους που θέλουν να χτίσουν ένα «ιδιαίτερο» ακίνητο, είναι το να μην έχουν αρκετά κεφάλαια για να το κάνουν. Το OMG καταπίστευμα της Airbnb, επέτρεψε σε 100 κατασκευαστές να «τρελαθούν» και να δημιουργήσουν ακίνητα τόσο μοναδικά όσο και η αχαλίνωτη φαντασία τους.
Πηγές: www.nspirement.com, www.airbnb.com