Οι θετικές παρεμβάσεις που μας αποσπούν την προσοχή από δύσκολες εργασίες, μας βοηθούν στην πραγματικότητα να μειώσουμε τα επίπεδα άγχους, σύμφωνα με νέα έρευνα από το WHU – Otto Beisheim School of Management και το Trinity Business School.
Η έρευνα, που διεξήχθη από μια διεθνή ομάδα ερευνητών, έδειξε ότι σύντομες θετικές παρεμβάσεις, όπως η παρακολούθηση ενός αστείου βίντεο στο YouTube, μπορούν να μας βοηθήσουν να ξεπεράσουμε καθημερινές εργασιακές προκλήσεις, όπως τα ενοχλητικά emails ή εργασίες, που θα προτιμούσαμε να αποφύγουμε.
Πιο συγκεκριμένα, οι παρεμβάσεις αυτές μας επιτρέπουν να είμαστε πιο αφοσιωμένοι, δημιουργικοί και εξυπηρετικοί ως προς τους συναδέλφους μας. Έτσι, σύμφωνα πάντα με την έρευνα, την επόμενη φορά που θα βρεθείς να γελάς κρυφά με ένα ξεκαρδιστικό βίντεο που σου έστειλε ο συνάδελφός σου στο μεσημεριανό διάλειμμα, μη ντραπείς! Αυτό, θα σε βοηθήσει να ανακάμψεις από ένα αγχωτικό πρωινό και θα σε προετοιμάσει, ώστε να έχεις μια επιτυχημένη ημέρα.
Η καθηγήτρια Vera Schweitzer, ερευνήτρια στο WHU – Otto Beisheim School of Management, εξήγησε: «Η μελέτη μας δείχνει ότι το να βιώνετε συναισθήματα θετικότητας κατά τη διάρκεια της εργασίας, μπορεί να σας βοηθήσει να παραμείνετε αποτελεσματικοί, ιδιαίτερα όταν οι καθημερινές προκλήσεις απαιτούν υψηλά επίπεδα αυτοελέγχου: ρυθμιστικούς πόρους, δηλαδή, για να ελέγξετε την ψυχραιμία σας.
Η προσπάθεια για διατήρηση της ψυχραιμίας, μετά την ανάγνωση ενός ενοχλητικού email, για παράδειγμα, είναι συνήθως αρκετά εξαντλητική για τους υπαλλήλους. Κατά συνέπεια, μπορεί να δυσκολεύονται να επιδείξουν αυτοέλεγχο καθ’ όλη τη διάρκεια της υπόλοιπης εργάσιμης ημέρας τους, κάτι που με τη σειρά του θα επηρέαζε την απόδοση, τη δημιουργικότητα και τη συμπεριφορά τους προς τους συναδέλφους τους».
«Εδώ είναι που παίζει σημαντικό ρόλο η θετικότητα: η παρακολούθηση ενός αστείου βίντεο, αυξάνει τα συναισθήματα θετικότητας. Τέτοια θετικά συναισθήματα επιτρέπουν στους υπαλλήλους να προστατεύουν τους ρυθμιστικούς πόρους τους, γεγονός που επηρεάζει θετικά την αποτελεσματικότητά τους στην εργασία», συμπληρώνει.
Ο Δρ Wladislaw Rivkin, Αναπληρωτής Καθηγητής Οργανωτικής Συμπεριφοράς στο Trinity Business School, πρόσθεσε: «Τα σημερινά εργασιακά περιβάλλοντα γίνονται όλο και πιο απαιτητικά, αλλά έχουμε περιορισμένη κατανόηση σχετικά με το τι μπορούν να κάνουν τόσο οι οργανισμοί όσο και οι εργαζόμενοι, για να αποτρέψουν τις αγχωτικές συνέπειες των απαιτήσεων αυτοελέγχου, όπως τα αρνητικά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή η διεκπεραίωση μη αγαπημένων εργασιών. Η έρευνά μας δείχνει ότι οι σύντομες παρεμβάσεις θετικότητας μπορούν να βοηθήσουν τους εργαζόμενους να δώσουν τον καλύτερό τους εαυτό, καθώς και ότι εργοδότες και εργαζόμενοι, θα πρέπει να εξετάσουν το ενδεχόμενο να ενσωματώσουν περισσότερη θετικότητα στην εργάσιμη ημέρα! Για παράδειγμα, οι οργανισμοί θα μπορούσαν να παρέχουν στους υπαλλήλους σύντομα αστεία βίντεο μέσω ενός καθημερινού ενημερωτικού δελτίου ή να δημοσιεύουν το “αστείο της ημέρας” στην πλατφόρμα τους. Με αυτόν τον τρόπο, οι εργοδότες μπορούν να συμβάλουν στον μετριασμό των αρνητικών επιπτώσεων των απαιτήσεων αυτοελέγχου».
Οι ερευνητές συγκέντρωσαν τα αποτελέσματά τους εξετάζοντας 85 υπαλλήλους σε διάστημα 12 εργάσιμων ημερών, οι οποίοι λάμβαναν καθημερινή μικρο-παρεμβάσεις θετικότητας, σε μορφή κειμένου ή βίντεο.
Πηγή: neurosciencenews.com